torsdag 16 september 2010

Rapport träningarna är i full gång

Foto: Malin Tangfelt

Igår körde rapportträningarna igång. Jag, Malin, Jessica & Thomas var det som tränade igår. Både jag och Malin var utan våra hjälpförare, så vi hjälpte varandra.

Mike hade dagen till ära fått ett alldeles nytt, eget tjänstetecken. Ett oranget. Han var så söt så i det. Tyvärr har jag inga bilder från gårdagens träning, den ovan är från då vi gick kursen för Britt-Marie andersson, när Mike var 7 månader.

Vi har ju inte tränat en enda gång sen kursen. Berit har varit upptagen, jag har haft fullt upp eller har det varit så varmt ute. Nu är vädret bättre och vi ska försöka trycka in lite träningar mellan dom gemensamma också hoppas ja. Annars är det super med träningsgruppen för då kommer man verkligen iväg.

Hur gick det då? Superbra!! iaf enligt mig :) Mike stack iväg som en raket mellan varje sträcka, och kom fram varje gång med bra fart. Han hade inga problem alls med förlängningarna. Nu körde vi iofs inte så långa sträckor eftersom det var första träningen. Men han lyckades varje gång, och gjorde 2 förlängningar. Det tycker jag var jättebra. Nåt vi behöver träna på är stationsträning. Att vara tyst och ta det lugnt på stationerna. För just nu laddar han mest upp och vill iväg när alla andra hundar ska iväg också. Vanligt ben hjälpte inte, kanske ska prova grisöra nästa gång? ;)

Tack för en super rolig träning igår!!!!

1 kommentar:

  1. Vilken liten raket han var Mike, såååå duktig!! Det här blir kul!!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv