måndag 13 september 2010

Kursavslut hit & kursavslut dit

I tisdags hade vi sista gången på våran vallkurs, som jag och Mike har gått.
I söndags hade jag kurs i Järvsö.
Idag har jag kursavslutning med fortsättnings/tävlings gruppen.

Plus att alla tävlingar är slut för säsongen för våran del.
Det känns skönt.
Äntligen lite mera tid att träna mina egna hundar. Det känns som att har det inte varit kurser eller jobb så har det varit nåt annat. Visst är det roligt när man är mitt upp i allt, men just nu känns det skönt att det lugnar ner sig lite.

I söndags efter att jag kom ifrån Järvsö så åkte jag direkt upp på klubben och mötte upp Annika. Vi hade en gemensam, planerad träning med våra småfisar. Riktigt roligt var det. Dom var verkligen jätteduktiga. Annika påpekade att Mike har lite dåligt tålamod och blir sur på mig om jag är lite otydlig...NÄHÄ ;) Haha...å själv var jag så nöjd för jag tycker att han har börjat få bättre konsentrationsförmåga. Men hon sa också att han såg så fin och fokuserad ut då vi körde. Å det känns så himla bra. Jag tycker han känns så fin. Jag är verkligen sååå nöjd med att han flyttade hem till oss. Det ska bli så roligt nästa säsong då vi har tränat upp oss och kan ge oss ut på tävlingsbanorna. Han är bra min lilleman! Det kommer att bli jättebra, det vet ja!

Den här veckan börjar HEMSKT! Imorn ska jag nämligen lämna in bilen på lagning (igen) och gå till TANDLÄKAREN! Fy. Jag har ingenting emot att gå dit egentligen om det inte var för att det kostar så mycket pengar :( För det brukar alltid bli återbesök...har säkert tappat en bit av en lagning eller nåt..

Tur det blir bättre mot slutet...
På onsdag är det ju rapportträning :) Längtar!!!
Å till helgen åker jag och Annika till Nathalie för en vallhelg :) Ska bli sååå kul!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv