måndag 20 september 2010

Vallhelg + rapport träning


I fredags kväll åkte jag & Annika till Äppelbo för att hälsa på Nathalie, och för att få en hel helg med vallning. Det var jättekul & bra att få lite intensiv träning. Vi fick jättebra hjälp och det känns som att det gick framåt. Vi tränade på att få till bättre ligg och finare flanker. Madde med Milton (Mike & Sky's brorsa) kom och hälsade på på lördagen också. Roligt att träffa dom med. Sen var Svea där på lite träning så vi fick träffa henne med. Roligt att se va fin hon var i vallhagen. Riktigt kul! Tack för en bra helg! Det gör vi gärna om ;)

Gissa om det var tre (men speciellt en..) som var glad att se mig när vi kom hem?
Min älskade Lee. Han tyckte nog att det var bra orättvist att han fick vara hemma. Men det hade gått jättebra, och nu händer det t.o.m att han väljer att ligga bredvid Mats i soffan på kvällarna istället för mig. Håller jag på och blir brädad tro? ;)
Hade en riktig myskväll med grabbarna mina igårkväll. Borta bra men hemma bäst!

Ikväll har jag och Mike varit iväg på rapportträning igen. Idag var det Malin, Pär & Filur. Och Katarina med Kayan. Rapport är ruggigt roligt. Mike klarade alla sträckor idag med. Dom var längre än förra gången, men han sprang på fint. Nu har vi lagt på att han får sitta och vänta ett par sekunder innan jag skickar iväg honom på "marsch". Det funkar bra än så länge. Tycker verkligen att det är kanon med en träningsgrupp, så man kommer iväg & dessutom får jättebra hjälp. Mike gillar Malin supermycket, för nu har han fått köttbullar av henne TVÅ träningsgånger. Undrar om han springer till henne eller Berit nästa gång då hon är tillbaka??? ;)

Nu ska jag sova. Imorn är jag ledig så då ska jag träna hundar på förmiddagen, städa mitt på dan & på 3-års kalas på kvällen. Inte illa va :)

God natt!
Eller Good Night baby...som Nathalia sa till min farmor häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv