onsdag 8 september 2010

Igår var vårat sista kurstillfälle på vallningen, och som alltid var det så himla kul!
Jag tycker det går framåt. Första passet fick Mike och jag en liten konflikt, då han ville valla lite själv och inte tog mina kommandon. Ville väldigt gärna gena och kolla in på fåren då han gick runt. Jag gav honom en omgång med flärpen, drämde den i backen och sa nej nej nej. Sen blev det minsann andra bullar och han gick sååå himla mycket finare. Å han vek verkligen undan huvudet och höll ut fint. En sak som jag tycker har blivit bra mycket bättre nu på slutet är våra ligg. Jag behöver inte tjata längre där utan han lägger sig (för det mesta) utan dk.

Eva skulle kolla om hon kunde fixa något mer tillfälle då vi kunde träffas allihopa. Det vore ju kanon isf. Annars har jag funderat på om jag ska prata med Nathalie och höra om vi kanske kan få komma dit en helg. Är så himla kul nu när man har fått kommit igång innan vintern, och det vore kanon om man kunde hålla det vid liv. Ska prata med Gun också nästa gång jag ska vaccinera. Hon sa ju tidigare att vi var jättevälkommen dit då han var tänd och hade kört lite.

Sen tycker jag den här kursen har varit så rolig för det har varit flera som man känner som har gått. Carina och Lou har det gått jättemycket framåt för. Han som var så fessig ibörjan har tuffat på sig rejält. Å Alex och Floyd..ojoj...han har så himla snygg stil. Å Alex våran cirkusdirektör.. ;) hihi. För att inte tala om syrran :) Så roligt att se ett syskon och se vilka likheter och olikheter dom har i vallhagen. Jag hoppas alla fortsätter så vi får gå mer kurs tillsammans. Det är så mycket roligare när man är många som känner varandra!

1 kommentar:

  1. Hahaha.. Helena vad skriver du?

    "En sak som jag tycker har blivit bra mycket bättre nu på slutet är våra ligg. Jag behöver inte tjata längre där utan han lägger sig..."

    SvaraRadera

Bloggarkiv