tisdag 2 november 2010

Agilityträningarna är igång...

...och som alltid är det hur kul som helst!
Man har nog lite hatkärlek till ridhusträningarna ;)

Malin var ansvarig. Hon hade gjort några kombinationer som hon sen hade satt ihop till en bana. Det var en sån bana som jag gillar. Tajt & klurigt till full fart och roliga klurigheter. Ritade av den för jag tycker det fanns mycket roligt att träna på i den.

Starten var en typisk svårt-start för Lee. Vi satte den inte till 100 så den ska tränas på. Sen var det nån bit i banan då hans ologiska sida slår in. Men bitvis så tycker jag att han är fin. Så även om allt inte var hundra idag så var det en väldigt rolig träning. Det var inte bara hundarna som blev trötta utan även vi förare. Konditionsträning kanske...;)

Nåt som gladde mig var iaf att kontaktfälten satt fint idag. Första gångan på gungan var den enda gången jag inte var nöjd....då flög han av. Tror han var lite nonchig på mitt kommando och gasade som på balansen istället.

Så summasumarum så hade vi problem med det jag vet att vi behöver träna på. Så det ska vi.
Å det vi kan..det fungerade idag med.

Nu ska jag äta varma mackor och mysa i soffan!

2 kommentarer:

  1. Kul att träffa dig en sväng:)

    SvaraRadera
  2. Haha, det är bra att vara ansvarig för då blir man inte så trött!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv