tisdag 9 november 2010

En bild säger mer än tusen ord!


Det är precis såhär jag känner mig just nu.

Skitdag! Från lite (läs mycket) rethosta till att vakna upp idag och vara helt död. Dödssjuk.
Mats har skickat ner mig på soffan, så han får sova om nätterna, hundarna tycker att jag är pest och pina, särskilt Mike som inte förstår varför hans matte har blivit en sådan fruktansvärd tråkmåns. Tog en varm dusch imorse i hopp om att bli bättre, tji fick jag. Dagen har därför spenderats i soffan med olika filmer på tv. Tyckte så synd om mig själv att jag unnade mig att öppna en chipspåse som jag egentligen skulle ha spart till en myskväll. Men hur roligt är chips när man inte ens känner smaken av dom????? Kanske nu man ska lära sig äta blodpudding..?

Dagens bästa nyhet kom ifrån Berit. Hon hittade en cykel för ett tag sen, nu ringde polisen och ingen har anmält den försvunnen. Så hon fick den. Snäll som hon är ringer hon och frågar om jag vill låna den. En mbk :) Yes!!! Klart jag villa det. Så nu vill jag verkligen bli frisk så vi kan sätta igång med träningen.

Ikväll är första ridhusträningen för klass 1-2 hundar. Mike och jag skulle alltså ha haft våran första riktiga träning tillsammans. Då någon annan är ansvarig. Det är en stor skillnad mot för att köra en övning man har byggt upp själv. Känns förjäkligt att vi missar den.
"Det blir tusen fler, sa Berit". Sant. Men inte ikväll.

Har jag berättat att Mike har fått försöka apportera för första gången? Det var en upplevelse. Han sitter framför mig och ser ut från sitt allra sötaste, gulligaste sätt & lägger huvudet försiktigt på sne för att se vad jag nu har hittat på. Jag håller fram apportbocken för att se om han tar den i munnen. Min söta lilla hund förvandlas till att likt en krokodil smälla igen käftarna *PANG* runt apportbocken. För att på en millisekund hinna spotta ut den igen. Mission completed! Tror jag iaf var hans tanke. Själv kunde jag inte låta bli att hålla mig från skratt. Det ska bli intressant att se hur han köper min idé om apportering.

Så! nu har jag fått gnällt av mig lite, hoppas ni har en bättre dag än mig!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig! Haha söta Mike då, kan se det där framför mig :)

    SvaraRadera
  2. stackars stackars dig...;)

    knapra alvedon så ska du se att det blir bättre...! Och ett försenat grattis till Tyson!!!

    /annika

    SvaraRadera
  3. Ja apporteringen ja...den har vi fått jobba med en del vi med! Milton gjorde nästan samma sak första gången hehehe!

    SvaraRadera

Bloggarkiv