tisdag 2 november 2010

Krasslig

Känner mig krasslig idag. Äter Läkerol & hoppas att det ordnar till sig.

Jag är frisk, jag vill inte bli sjuk, jag är frisk, jag vill inte bli sjuk....jag ÄR frisk!
(Stig-Helmer är en bra inspirationskälla ibland..) Håll tummarna att den mentala träningen fungerar.

Idag har jag krattat halva gården, varit på tippen & tvättat mattor.
Tog en paus och åkte till Karin och vallade. Vi skulle vara ute i stora hagen idag. KAOS! Beskriver dagen bäst. Fy..jag var fel, fåren hade drag bortåt & Mike BET ett får. Jävla hund.

Skulle träna på mjuka starter. Ullis förklarar och när jag ska försöka nåt nytt & andra kikar på så har jag en väldigt dum grej för mig. Jag blir lam. Tänker istället för agerar. Såklart att Mike känner det och drar fördel av det. Jag blir så trött på mig själv sånna gånger. Har man tummen i ögat på honom så går han fint. Tränar jag andra saker som agility så känner jag mig väldigt hemma. Jag vet hur jag vill ha de och ser till att det blir så. Punkt. I vallningen där man känner sig osäker, och ska träna in nya saker har jag lätt för att bli lam. Jag behöver någon som står och piskar mig och talar om hur jag ska göra så jag slipper stå där som en trög jävla sengångare. Skäms Helena!

Vi avslutade då han bet. Tog in fåren i fållan och avslutade med några mjuka starter där. Då går det bra. Jag känner mig trygg där & jag kommer åt honom om han försöker sig på något. Vi avslutade då han gjorde det riktigt fint några gånger.

Ullis visade med Mike ute på åkern hur hon skulle ha tränat mjuka starter. Då gick han jättefint. Men då vet ju hon vart hon ska vara hela tiden, hur hon ska göra om fåren sticker osv. Vad som är för svårt, och kanske vad dom klarar av.

Stackars får idag! Inte nog med att Mike bet ett, Salsa rymde & raceade runt med dom också. Stackrarna var väl helt färdig efter dagen. Nä fy...så här vill vi inte ha det nå mer. Nu ska vi bara träna under kontrollerade former & sånt vi klarar av. Å jag ska vara mentalt förberedd & ha en plan B redo om något skulle kunna gå på tok.

Nu ska jag städa det sista och äta lite innan det är dags för agilityträning med Lee. Första inomhusträningen för i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv