lördag 13 november 2010

En dag i Laviken

Hela lördagen har tillbringats hos Ullis i Laviken.

Mike och jag har gått vallkurs för Emma. Förutom oss var det:

Malin - Filur
Alex - Floyd
Ullis - Noss
Carina - Lou

Karin - Salsa skulle också vara med, men det var nåt med nå kossor så Karin kunde inte komma :( Synd.

Hur gick det då?
Från en början som var skit, till flera bra saker. Nåt vi inte har tränat så mycket är ju fösning. Märktes på Mike att det var nytt, han både blev mer försiktig och åt bajs. Vi fick en bra övning som vi kan öva vidare på. Plus massor av små saker som man fick lite aha-upplevelser utav. Varför man gör en viss sak, när man ska lägga hunden, när man inte ska lägga hunden. Possitiva avslut m.m. Så nu har vi massor av mer saker att träna på. Superbra! Även om det inte syns så känns det som att man börjar få en mer förståelse för vallningen nu. Nu ska vi bara få det att se ut som det gör i huvet ;) Det stämmer ju inte överens med praktiken alla gånger...

Ullis bjöd på mat också. Först när hon sa att det var fisk så rynkade min näsa sig fortare än man hinner blinka. Not my favorite food. Alls! Rent utav sagt äckligt för det mesta. Gissa om jag blev förvånad när jag tyckte om det. Trots att det t.o.m var vit fisk. Jag tog påfyllning. Det säger ALLT!

Det bästa av allt på hela dagen är nästan att jag har hittat mitt drömhus. Å nej, ni som har vart hos Ullis ja menar INTE utsikten, som bara i sig var helt fantastisk. Jag älskade huset! Å möblerna. Sååååååå fint. Köket var helt underbart. Jag skulle vara där jämt om jag bodde där. Så nu hoppas jag huset en bit bort blir till salu så Ullis flyttar, så jag kan flytta in....sen är det väl upp till Mats om han följer med eller inte ;) (han hatar ju att flytta..)

Imorn ska vi dit en snabbis igen och träna lite fösning. Sen är det ju rapportträning också på morgonen. Längesen vi var iväg på det nu så det ska bli kul.

Igår kväll hade jag och Mike ett Happy-Moment. Han hittade den "perfekta" fotpossitionen. Inte sådär på rätt ställe och helt ok, utan den PERFEKTA! Flera gånger, och höll den. Lycka.
Fria följet är inte klart och fungerande på långa vägar. Vi är fortfarande i köket. Ska var där och befästa ordentligt. Vi behöver träna mycket mera vänstersvängar, där släpper han. Vi jobbar mycket på att ha fullt fokus hela tiden. Hellre kort & bra än långt & halvdant. Men suget på lydnaden börjat ta fart nu. Det är roligt. Å perfekt regnvädersträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv