måndag 1 november 2010

Höst städning

Idag har jag börjat den stora höststädningen!

Dammat, dammsugit, skurat, tvättat, bytt handdukar, storstädat toaletten...ALLT!
Fast bara på övervåningen. Ska ta nere imorgon. Har ju jobbat till fyra så man hinner inte så mycket på en kväll. Gjorde våran dörrkrans idag också. Tycker den blev fin. Enkel men fin. Gillar välkommen skylten som jag hittade. Chabbychick sliten, passar in i detaljerna i resten av huset. (syns kanske inte så bra på bilden, ser mest vit ut..). Men eftersom vi har fönster på våran dörr så såg det jättekonstigt ut när den satt där. Så jag satte den bredvid istället.

(skylten som hänger mitt i kransen)

Resten av kvällen nu ska jag massera hundarna, dricka te & bara ta det lugnt i soffan.
Har haft lite ont i halsen idag så jag ska kurera mig så jag inte blir sjuk. Har inte tid med det nu. Är ledig imorgon men sen jobbar jag resten av veckan + dunderpass ihelgen. 11-21.15 på söndag tex. Så jag har ingen lust att vara krasslig då.

Imorgon ska jag kratta gården för sista gången iår. Åka till tippen med lite grejjer & städa bilen. Ska även plantera ljung i krukorna. Har inte gjort det än så det är väl dags. Ska försöka fixa undan lite sånt där hemmafix imorn. Håll tummarna att det blir fint höstväder hela dan imorn då jag ska vara ute :)

Tänker försöka hinna med lite vallning & agilityträning också.
Nä nu väntar Lee på sin massage...Ciao!

3 kommentarer:

  1. Gud vilken fin krans, sån vill jag också ha... du får börja sälja!
    Vilken tid ska ni valla i morgon? Vi kanske kan åka dit samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Ska vi umgås imorgon då? Jag kan titta på dig när du pysslar:P.. Jättefin krans kan jag beställa två?

    SvaraRadera
  3. Frågar som ovanstående...när får jag min krans? ;D

    Sky har blivit stor nu...började löpa idag!

    /Annika

    SvaraRadera

Bloggarkiv