lördag 13 november 2010

Problem på kvällskvisten


Mats kom hem tidigt ikväll. Lite lullig, tog en öl och satte sig och lyssnade på musik i vardagsrummet. Kände mig lite rastlös, kunde inte riktigt sitta still.

Mike hade fortfarande energi kvar efter dagen. Beslöt att köra lite ff. Han hittade fortfarande possitionen. Tappar den lite när han ska sätta sig ibland bara. Han hamnar lixom lite bakom. Han kommer på sig själv om jag väntar lite. Ska låta honom fililura lite på det själv och se om han löser det, innan jag gör nåt åt saken. Det verkar nästan som så.

Upptäcker att på två ställen i köket tappar han possitionen. Nästan varje gång. Varför? Är det för att det tar stutt? Provar en annan vägg, inga problem.

Är det på längre sträckor?
Trotsar mitt eget beslut och tar bilen till sävstaås. (Galet ja vet, men ja hakade ju upp mig och kände att jag behövde komma på varför). Kommer fram till den belysta delen av pakeringen, släpper ut Mike som får kolla av stället lite. Tar in honom i fotpossition och testar. Lite dåligt fokus först, men minsann. Han tappar poss. efter ett visst antal meter. Blir lite svajjig.

Vi måste alltså flytta ut ibland. Just för att komma åt ytorna, och gå längre sträckor rakt. Vi fortsätter att träna svängar i köket.

Bjuder på lite lördagsmysmusik. En av dom bästa låtarna någonsin.
Längtar tillbaka till då Linda & jag var på KALAS (turnén) & såg Thåström live. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv