torsdag 18 november 2010

Skogspromenad & förmiddagsträning - perfekt start på en ledig dag!

LEDIG torsdag!

Grabbarna bus tyckte att skogspromenad var en alldeles utmärkt start på dagen!

Dom härjade på och lekte jaga hela vägen. Att promenara lugnt och stillsamt fanns inte på världskartan. Dom kikade bak emellanåt för att kolla om jag hängde med. Tyson hängde på en sväng i början, men han är alldeles för klok för att inte ta till vara på tiden och även passa på och lukta och hitta diverse spär längs vägen.

Tyson höll mig sällskap medans dom andra två härjade på...

Efter skogspromenaden åkte vi till klubben och trände lite studshopp.
Mike - Långben in action!

Tommy Lee med fullt focus.

Innan vi åkte hem så tränade jag lite lydnad med Mike på parkeringen. Lite fritt följ. Där hade han lite svårt att hålla possitionen i svängarna. Så det ska vi träna mera på. Nu tror jag att det berodde en liten del på att han hade gjort allt annat före och var lite trött. Då orkar han inte vara lika nogrann. Plus att parkeringen inte var plogad så det var lite ojämt med marken. Så säker är vi inte än så vi klarar det :)

Vi har även börjat träna lite ställande. Både på inkallning och under gång. Vi har inte börjat med tillbakagången, utan jag belönar så fort han stannar än så länge. Försökte filma lite idag när vi var ute på klubben. Det gick sådär... Svårt när man inte har någon som kan hålla i kameran. Tur man kan ställa den på bilen... ;)

Ni får ett litet smakprov på hur långt vi har kommit iaf...



3 kommentarer:

  1. Ser ju hur bra ut som helst!!! :D

    /Annika

    SvaraRadera
  2. Ååå va fint han går!!! Så roligt att se. Nu måste jag se till uppdatera bloggen med lite filmer på alla duktiga successful valpar :-D
    Kram

    SvaraRadera

Bloggarkiv