tisdag 22 februari 2011

Agility när den är som Bäst!

Ni kan kalla mig insnöad, nördig...ja va ni vill.
Ihelgen som var gick jag och Mike kurs för Jenny Damm. Jag har gått för henne en gång förr och lika nöjd som jag var den gången, lika nöjd kom ja hem nu.

Jenny är i en klass för sig.
Så enkelt är det. Faktiskt.

Å man kan säga att det är skillnad på att köra en liten hund och en stor hund. Men det fantastiska är att även om Jenny bara har stora hundar själv, så kan hon konsten att plocka fram det allra bästa, Saker som man inte trodde fanns i både hundar och människor, oavsett om hunden är stor eller liten.

Jag kommer hem och är helt ...helt...LADDAD! Med nya sätt att se på saker, köra hund, inlärningsmetoder och sist men inte minst...en massa jävlaranamma!!! Jag har aldrig känt mig mer motiverad att ta tag i träningen som nu. Träna varje liten del, bygga självförtroende både för min hund och mig själv. Jenny tyckte nämligen att alla vi i Bollnäs borde gå mentalkurs och våga tro på oss själva. Det ligger nog någonting i det.

Tur att vi i Agilitysektorn i år just har en sån på G för alla i SM-Gruppen, som är ny för i år. En satsning på klubbens bästa ekipage.

Just nu kommer det inte in nån film ifrån kursen för Jenny. Sorry men klippa till 83minuter är inget ja orkar just nu.

Jag känner mig helt lyrisk...vilket underbart Agilityår 2011 kommer att bli!

Avslutar med en film på ett av världens bästa agilityekipage...Jenny och Ina!


2 kommentarer:

  1. Det där med ATTITYD är ju något som man verkligen har lärt sig av Jenny! Åh, vad jag längtar nu! :p

    Vilken jäkla bra satsning ni har i Bollnäs! Har ni den satsningen i alla grenar eller är det bara i agilityn? Tänker jag definitivt ta med mig till Linköpings BK.

    SvaraRadera
  2. Malin startade upp träningsgrupper med satsning på SM i både lydnad och agility för nåt år sen. Vi tränade tillsammans och tog in instruktörer utifrån. Men på slutet har alla som vill fått vara med. Vilket har varit jättekul, men nu börjar vi bli så många. Gruppen döptes också om till Tävlingssatsning.

    I år har vi i agilitysektorn starta upp en SM-Grupp där endast dom som har kvalat in till SM i agility kan välja att vara med. Få tillgång till Mentalkurs, massagekväll, m.m. Dom kommer att erbjudas lite "extra" coatching och träningar för att kunna presetera på topp helt enkelt. Där vi fokuserar på varje enkilt ekipage, men även lagen. Ska bli roligt att se hur det utvecklas :)

    SvaraRadera

Bloggarkiv