tisdag 15 februari 2011

Tävlings sugen..

Fyra Bollnäsekipage - fyra Klass Vinster!

På bilden har jag och Tommy Lee tävlat våran första lydnadstävling tillsammans.
Vi vann och jag var sååå glad och nöjd men min älskade spillevink.

Efter ännu ett lydnadspass (själv denna gång) så känner jag mig verkligen supersugen på att börja tävla med Mike. De senaste passen har vi ökat tiden på platsliggningen. Vi kör nu ca tre minuter varje gång. Han känns mer och mer trygg i sin uppgift. Jag vill verkligen börja lägga han med andra hundar nu. Så jag vet om vi klarar det och om vi vågar oss på att anmäla till en lydnads klass 1. Jag är ju sååå sugen. Platsliggningen är det jag inte vill chansa på, eftersom man kan förstöra för andra om den inte sitter säkert.

Vi har även tränat på ingångar. Dom har ju varit ganska usla eftersom vi inte har lagt ner speciellt mycket tid på dom. Men nu börjar det ge resultat. Lite nötning och byte av belöningsplats så blev det genast mycket bättre.

Jag gillade Mikes aktivitetsnivå (åh va töntigt & uttjatat det känns med det ordet inom lydnadssammanhang... ;) under dagens pass. Han var pigg, allert och kvick i alla rörelser. Utan att för dens skull bli för het och slarvig. Jag tror lite kommer av att han känner sig säker i momenten. Plus att vi inte har tränat lydnad på några dagar.

Nu vill jag ha varmare väder, -20 är inte direkt min melodi, vår, grus på vägarna, gröna gräsmattor & långa varma sommarkvällar. Ge mig Ge mig Ge mig!!!!

2 kommentarer:

  1. Flitiga ni är! Jag planerade också att köra lite lydnad med Era men det känns inte som att tiden räcker till. Just nu tränar vi agility för fullt så att jag kan ägna mig åt vallningen när våren kommer. Men jag skulle allt bra vilja köra lite lydnad med. Och freestyle. Ah, varför finns det så mycket roligt att göra med sin hund??? :p

    SvaraRadera
  2. Josefin visst är det jobbigt??? :) Jag tycker alltid lydnaden är rolig på vintrarna. Sen har den en tendens till att försvinna då alla agilitytävlingar sätter igång. Då blir det mest agility. Har iaf tänkt försöka hålla igång det lite med Mike. Men det är tufft att få med alla agilitytävlingar, lydnadstävlingar, vallning....PLUS att man har en sambo som vill att man ska vara hemma ibland ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv