torsdag 3 februari 2011

Lydnadskurs gång 2.


Igår var vi på andra gången av Lydnadskursen för Antti.

Förra gången pep sig Mike igenom hela kvällen. Han hade jättesvårt att koncentrera sig, men lyckades få till några saker bra. Men en tävling kändes fruktansvärt långt borta...

Spännande att se hur det skulle gå den här gången. Nu efteråt kan ja säga att det gick över min förväntan. jag valde att ta in honom endast då han skulle köra. Han gjorde nåt skall när vi gick in och sprang fram till Amiga en gång och lite sånt. Men när vi kom igång lite med fria följet koncentrerade han sig jättebra. Så kul att få kunna visa upp hur han faktiskt går när vi tränar hemma inför andra. Å det som var ännu roligare var att de flesta tyckte att det såg jättefint ut. Fick en jättefin kommentar av Jenny T!! Den tog vi till oss och ska komma ihåg ;)

Inkallningen är väl nåt jag måste ta tag i nu. Jag hatar ju att träna det...tycker det är sååå tråkigt. Mycket för att Mike helst inte vill stanna kvar tror ja. Men det kanske beror på mig...att jag inte tränar det seriösare än i köket. Hur som så kändes det som att vi fick en liten kick i lydnaden igen. Ska försöka boka in lite träningar i ridhuset med Malin och Annika.

Älskar min lille prins!!!

Nu är det dags att åka och jobba...och för er som undrar över Lee...Jag har brytit ihop nu och kommit igen.. ;) Starta upp Lee i agilityn med en svår bana för honom när det är första dagen på M. är kanske en dålig kombo ;) haha.. Jaja..nu måste jag nog åka...fast jag hellre skulle vilja träna...Ciao!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv