tisdag 8 februari 2011

Städat och fixat hemma.

Hann med lite lydnadsträning med Mike emellanåt. Inomhus.

o Platsliggning i tre minuter.
o Läggande under gång
o Ställande under gång
o Apportering
o Inkallning

Apporteringen känns stensäker nu. Riktigt skönt!
Ställandet och läggandet gör han säkert inne, nu ska vi bara träna det ute oftare så vi blir lika säker utomhus. Där känns han lite ostadig ännu, även om han gör momentet rätt. Men jag vill ha mera säkerhet ifrån honom. Inkallningen går bättre och bättre. Tänk va mycket det gör att man tränar momentet ordentligt... ;)

Nu ska jag ta en tur till Erikshjälpen och lämna lite kläder. Syrran och jag rensade ju garderoben tidigare..dags att åka iväg med det. Sen ska jag och Hanna gå med hundarna på stan. Å Hanna ska även få kommendera oss lite. Får se om det blir nån film på det :)

Det är ju agilityträning ikväll också. Får se om jag hinner iväg på den eller om vi blir hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv