tisdag 8 februari 2011

Promenad med filmning

Blev en kortispromenad med Hanna ut på Långnäs.
Tränade lite fotgående med Mike. Hanna var snäll och filmade.
Han var väldigt ofokuserad idag. Vi tränade på parkeringen längst ut vid ankdammen som var väääldigt spännande. Å rätt vad det var så var det ju fåglar i luften ovanför oss också ;)
Här gick han ganska bra tycker jag iaf. Snett sitt, men vänstersvängarna börjar bli bättre iaf.

Supernyttigt att få se sig själv på film. Allt blir så tydligt. Nu vet vi vad vi har att träna ännu mera på. Blandannat så ska jag inte tänka så mycket i svängarna, det gör att jag ser lite stel ut. Å det förstör lite av intrycket tycker ja. Men det blir väl bättre när jag fått in hur jag ska göra svängarna bättre i kroppen.....hoppas ja.


Blir ingen agilityträning ikväll. Känner mig så trött. Antar att det är förkylningen som fortfarande sitter i lite. Å eftersom vi tränade igår så kan vi vara hemma en gång. Mycket som ska göras hemma också...skönt att få lite saker gjort.

3 kommentarer:

  1. Ser kanonfint ut! Har ni någon tävling inplanerad?

    SvaraRadera
  2. Nej inte än. Börjar bli lite sugen, men vi behöver mycket mera störningsträning först. Plus att han inte har legat en platsliggning med andra hundar än ;) Så det är en bit kvar..När jag känner att han klarar platsliggningen ska vi anmäla :)

    SvaraRadera

Bloggarkiv