torsdag 2 juni 2011

Ett skönt avbrott i all röra!


Vart tar tiden vägen???

Idag gav jag mig själv lite andrum. Jag tog med mig Mike upp till klubben. Vi började att gå 7.5 km längs slingan i skogen. Vilket härligt lugn! Precis vad jag behövde. Den halta trummisen & studsbollen lämnade vi hemma hos husse.


När vi kom tillbaka ner till klubben hade Annika byggt upp en klass 1 bana. Vi testade att köra. Man märker verkligen hur löst allting sitter när man kör en hel bana. Hur mycket säkrare man vill ha det, och vad man behöver träna mera på. Mike blir lätt lite slarvig när man kör längre övningar. Jag tror det dels beror på att han är ovan att hålla fokus under längre tid och jobba färdigt varje hinder/situation, han vill vidare i banan & som jag sa tidigare..allt är inte ordentligt befäst ännu.

Men det roliga med en så "färsk" hund är att man kan testa dom mest galna saker. Å många gånger går det över förväntan. Idag testade vi bara för roligt att skicka in Mike & Sky i slalom medans vi sprang ca 8-10 m åt ett annat håll med balansen i mellan. Båda klarade det galant! Så många saker kan dom små rackarna bättre än man tror ;)

Mikes gungrädsla försvinner mer och mer. Idag kunde han t.o.m vara uppe på agilityplanen då Sky körde gungan, utan att reagera det minsta. Härligt! Även om han har gjort gungan själv så har han ju tyckt att det har varit otäckt när andra har gjort den. Idag var första gången han inte brydde sig! En stor sten börjar försvinna!

Tidigare i veckan när vi körde gungan en gång så gjorde han en supergunga!! Verkligen! Fullt ös längst ut, pang ner i backen och sen stod han kvar på kf. SÅ hoppas jag att slutresultatet blir. Då är jag mer än nöjd :)

Nu blir det mest surr...dags för sängen... Uppdaterar om Härnösand så fort ja laddat batteriet i kameran. Imorn blir det mera flytt, jobb & förhoppningsvis även ett kort agilitypass!

Sweet Dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv