lördag 25 juni 2011

Mikes Agility Debut


Nu har Annika klippt ihop en fin film på loppen. Jag har kollat flera gånger om och analyserat :)

Jag försöker njuta av och ta med mig alla fina bitar i loppen.
Alla kontaktfält satt där dom skulle, draget Mike har i upploppet i lopp 1, A-hindret i lopp 2 & balansbommen i lopp 2. Jag tycker han gör den så otroligt fint där. Gasar hela vägen och ändå väl medveten om kontaktfältet.

Sen försöker jag även ta med mig allt som var mindre bra. Att han slarvar och släpper benen i vissa situationer. Att han är lite nonchalant mot ingången i slalom och försöker ta den i en hastighet han inte har full koll på ännu. MEN det är ju bara för att vi inte har tränat det så mycket ännu. Å ska jag vara ärlig så gillar jag att han öser. Satsar allt. Vinna eller försvinna. Det är ju den attityden jag vill ha! Å där jag har mycket att lära av honom.

För när jag kollar på filmerna ser jag ju att ja meskör även i lopp 1 ibland. Fast ja inte skulle. Hur var det med att våga lita på honom? Går det så går det. Vinna eller försvinna? Fram med attityden nu!

Det känns oxå skönt att tiden i lopp 1 hade räckt till vinst om, om inte fanns. Men det var ju det det gjorde...på gungan... 3 sekunder till godo. Trots att han vill dra till balansen mellan gungan och slalom..så vi surrar på ;) Extra kul efter en hund som Nirah. Som av (det lilla ja sett) går väldigt fint just nu.

Nu längtar jag till onsdag! Då kör vi 2 hopplopp hemma på klubben. Spännande!

Bjuder på Annika & Skys fina debut oxå. Ja gillar starkt Annikas passande låtval.. ;) "Baby I was born this way" det säger allt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv