måndag 27 juni 2011

Jag överlevde helgen..


Tröttaste människan i världen imorse var nog jag det. Måndagen efter jobbarhelg är alltid tung. Särskilt efter helgens monsterpass. Imorn är jag äntligen ledig igen. HURRA!!!! Ja får med andra ord mitt liv tillbaka ;)

Jag och hundarna har trots det hunnit med några korta träningspass sent eller tidigt på dagarna. Just nu så tränar vi mycket på back-svängen. Försöker lägga in en sån i varje övning. Lee har alltid haft otroligt svårt för såna här svängar. Men nu i helgen kändes det som att poletten äntligen trillade ner. Ja håller tummarna och tänker fortsätta att nöta ett tag till så kanske vi får till en snygg sån på tävling oxå så småningom. Kul om han äntligen har hittat tekniken.

Mike fick ju köra lite kort med back-sväng i vinter. Men träning en gång i veckan bland en massa andra hundar ger inte den säkerhet som behövs för att det ska bli riktigt befäst. Även om all träning då har varit jättenyttig och bra för oss! Det är dom där korta passen ofta som ger nåt. Sen det blev bart och man kan träna på klubben igen så har det verkligen gått framåt. Man kan styra träningen mer som man själv vill och den nivå man är på. Nu tar vi ett steg i taget. Mike svarar fint på träningen så vi får se om vi når vårt mål till slutet av sommaren.

Ikväll har vi varit ute och gått i några timmar. Superskönt att varva ner lite efter jobbet. Så nu är båda grabbarna nöjda och ligger och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv