onsdag 29 juni 2011

Mikes debut i Hoppklass 1

Ikväll debuterade vi i hoppklass 1.
2 lopp hemma.


Första loppet kändes jättebra. Lite småirriterande att han springer förbi ett hinder. Det låg i dålig vinkel så vi behöver träna det så Mike kommer till mig fortare. Han hinner ju så långt så fort genom att han är så långsprungen. Å ja måste lära mig att förbereda honom bättre. Ja är alldeles för sen i mina framförbyten. Det kändes rätt i tanken, men med en torped på banan så blir ja själv som en sengångare. Ja måste bli bättre på att tajma Mike. Han får ju urusla svägar annars och glider ut. Loppet i helhet är ja nöjd med. Vi låg 4 sekunder efter den som vann trots våra missar. (Töntigt att jämföra tiden kanske, men ja tycker det är intressant för egen del.)

Lopp 2 river han första hindret. Det är en grej som ja tycker är såååå onödig. Ja blev t.o.m irriterad idag. Dåligt av mig. Sen fick vi fel i slalom. Han gör sitt typiska fel och går in rätt men glider sen förbi några pinnar. Vi måste träna slalom och ingångar i fart. Sen efter det så tänker ja faktiskt "Äh nu kör vi bara". Å resten av loppet var helt ok ändå. Han svänger åt helt fel håll i bakombytet efter platten. Ja visar lite dåligt och sen har vi inte tränat det så mycket.

Så vad har vi lärt oss av det här? Jo jag har en förbaskat duktig hund som behöver tränas lite mera bara. Jag gillar att han öser på. Ja jag vet att ni har hört det förr...men ni får sluta läsa om ni inte orkar hörat ;) Å andra loppet såg bättre ut än va det kändes. För nu kan ja se helheten och se va duktig han är på vissa ställen. Bla. att han öser som 17 på just transportsträckorna...det gillar ja. Å ett stort plus till hans härliga attityd!!

Nu ska ja kolla på filmen på min pärla en gång till innan ja ska sova. God natt!

(Å ja Malin har sagt till mig förr..nu gör ja själv det...KÖP HÅRSPÄNNEN & SLUTA PILLA MED HÅRET FÖR FAAASIKEN!!! )


1 kommentar:

  1. Han har grym fart ju! Bara 4 sek efter med de missar ni nu gjorde är ju bra! När ska ni tävla nästa gång?

    SvaraRadera

Bloggarkiv