tisdag 28 juni 2011

Tävlingsdags igen..

Ikväll var vi på klubben och fixade inför morgondagens tävling. Så nu är det förberett & klart. Det sägs att det ska bli 30 gradig värme. Ingen höjdare att tävla i, men det ska bli kul ändå. Ser fram emot mina minutrar på plan med Mike.

Tävlingen förra onsdagen gav otroligt mycket. Ungefär som ett kvitto på vad man har tränat bra, och vad man har tränat mindre bra. Å saker som man inte har tänkt på alls, men som man behöver lägga ner MYCKET träning på.

Det känns som att vi har tagit ett stort steg fram i träningen under veckan som gått. Jag hoppas det känns när vi kör imorgon. Det är så roligt när han svarar så fint på träningen. Det kanske inte syns i resultatlistorna men huvudsaken det blir bra i slutänden. Jag försöker tänka mer långsiktigt, men det är ganska mycket man måste ställa om i sig själv. För när man står på startlinjen vill man ju vinna. Men man vinner aldrig på att fegköra...jag vill ösa. Jag måste bara träna in mig själv i det tänket och satsa på det. Jag tycker Mike gör det bra redan. Jag måste bara lära honom att han får ösa så mycket han vill bara han gör sakerna så som vi har tränat dom.

Vilket surrigt inlägg det blev. Jaja..nu ska vi äta varma mackor & klura vidare på hur träningen ska fortsätta i sommar. Jag tränar sååå mycket bättre om ja har en tydlig plan att gå efter. Jag tror det är därför den senaste veckan har varit så givande. För ja har kollat på filmen från debuten flera gånger om och analyserat mig själv och varit riktigt kristisk. Det blir lätt att man bara tränar det som är roligt annars & det som man är bra på. Men då kommer man inte vidare heller. Nu försöker jag lägga in det i steg. Både saker för Mike men även saker för mig.

Roligaste i veckan är ändå att Lee tar backsvängen så bra fortfarande <3 Pärlan! Säg att det börjar lossna nu!!

1 kommentar:

Bloggarkiv