fredag 10 juni 2011

Sköningar!

Effektiv kväll. Slutade jobba klocka sex och sen dess har jag hunnit njuta av en underbart god grillmiddag ute i solen & tränat ett agilitypass med båda hundarna. Sååå gott och skönt att bara sitta och njuta av kvällen med grillat.

Med Lee tränade jag på att förstärka upp högersidan. Nötte det några gånger och avslutade med en lite längre kombination som var som en halv bana ungefär. Han gjorde den klockren & det känns skönt med tanke på att vi ska tävla imorn. Andra tävlingen för i år för oss. Första individuellt. Tredje loppet totalt. Helt sjukt. Vissa i klubben är redan klara för sm 2012 och det känns som att vi inte ens har börjat tävla än. Jaja..ja hoppas vi får göra en nolla, utan hakningar och att vi hittar den rätta känslan. Det är vårat mål imorn.

Mike var så fin i handen idag. Ojoj..kändes sååå bra! Han fick köra den lite längre kombinationen som var som en halv bana. Jag är riktigt nöjd med honom ikväll.
  • Han satte tre nollor på raken.
  • Gjorde panggungor alla gånger.
  • Snygga kontaktfält, väntade på mitt ok komando.
  • Klarade svåra slalomingångar fint.
  • Huvudet var med hela passet, inga egna ideér ;)
Jag ska filma gungan nu så ska ni få se skillnaden för hur det såg ut för några veckor sen. Jag tycker det har gått mycket framåt även om den inte är perfekt. Nu vågar han iaf satsa lite mera, så får han ta det i sin egen takt så är ja helt säker på att det blir bra i slutändan. Inte långt kvar till debuten nu. Lite nervöst. Men det ska bli kul. Jag hade hoppats att vi skulle ha byggt upp en större säkerhet än vad vi har gjort, men det är inte så mycket att göra åt. Vi kan ta oss runt en bana och vissa gånger går han ruggigt bra och vissa gånger blir det pannkaka. Men det är väl det som är typiskt nyböjare? Eller hur...man kan ju inte kunna allt ifrån början :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv