torsdag 17 mars 2011

Brevet till mig själv

Julafton 2000 fick jag en speciell julklapp av Farmor.
Jag skulle skriva ett brev till mig själv om 10 år.

"God Fortsättning på 2000-talet Helena!
Du kan skriva ner vad du önskar, och hur utvecklingen går och vad du gör om 10 år.
Sen klistrar du igen kuvertet och öppnar det tex. 2010-01-01.
Spännande och se om det faller in!
Tycker farmor Ingrid."

Idag öppnade jag det.


"Idag när jag skriver det här är det den 15 januari år 2000. Om 11 dagar fyller jag 16 år....."

"..då ska jag (äntligen) få en mobiltelefon. (Nokia 3210). Har jag den kvar?"

"Är jag kock eller servitris?"

"Har dom rivit Norra skolan än, eller står den kvar..."

"Bor jag kvar i Edsbyn..."

"Lever Tusse & Lilleskutt?"
(Här kom det nån tår...)

Jag avslutar brevet med....

"Har jag skaffat någon hund? För ända sen jag var liten har jag sagt att när jag flyttar hemifrån SKA jag köpa en hund."

Det här är en av dom roligaste och bästa presenterna jag har fått.
Förstår ni vilken påhittig, bra och snäll farmor jag har haft turen att växa upp med? Måste åka dit någon dag och visa brevet för henne.

Slutligen kan vi konstatera.
Nej jag har inte min Nokia 3210 kvar, Norra skolan står kvar, Tusse & Lilleskutt har sorgligt nog gått bort, men jag har uppfyllt min alldeles egna barndomsdröm...jag har nämligen tre alldeles underbara hundar!!
Å sist men inte minst...
Häftmassan som jag klistrade fast post-it lappen med är fortfarande mjuk.
Efter 10 år. Det kallar jag bra kvalité :)


2 kommentarer:

  1. Väldigt rolig och tänkvärd idé! Nästan så att man skulle prova att göra det även nu!

    SvaraRadera

Bloggarkiv