tisdag 8 mars 2011

Dåliga dagar..

Foto: Malin Wijk

Jobbiga dagar.
Jag pendlar mellan att vara "uppe" & att vara "nere".
Jag överlever tack vare Annika min egna lilla psykolog.

Jag har inte riktigt haft lust att blogga tidigare så ja har ju inte berättat hur det gick andra dagen på kursen...

Vi länkade hela klass 1 igen. Malou var tävlingsledare denna gång, och Mike fick göra sin livs första tandvisning. Kändes skönt att han inte tyckte det var nå konstigt.

Jag kände mig lite bättre idag. Jag körde våra förberedelser och den här gången blandade han inte ihop läggande & ställande som sist. Det vi behöver träna mycket på är att hur jag ska få honom i rätt sinnestämning ifrån början & transporter mellan olika moment. Sen har jag ju tränat mycket svängar på slutet vilket har gjort att halterna har blivit lite sämre.

Så nu sista veckorna inför debuten ska vi träna så tävlingsmässigt som möjligt ute, länka flera moment, blanda halter & svängar, träna starter. Hålla alla moment fräscha helt enkelt. Hopp över hinder hade vi innan kursen inte tränat sen i somras...ooops!

Just nu känns det som att vi borde få ett första pris. Men allt känns mycket sämre när man länkar. Så det är nåt vi måste träna på...att få länkning lika bra som enskilda moment alltså ;)

På torsdag ska jag och Jenny träffas och träna! Ska bli kul!!

1 kommentar:

  1. Visst är det tur att vi kan vara varandras psykologer?! ;)

    /Annika

    SvaraRadera

Bloggarkiv