söndag 20 mars 2011

Debuten avklarad!


181 Poäng & ett 1:a Pris

  • Platsliggning: 7.5 piper
  • Tandvisning: 10
  • Linförighet: 9 snett sitt
  • Läggande: 10
  • Inkallande: 10
  • Ställande: 7.5 tar steg vid återgång
  • Apportering: 10
  • Hopp över hinder: 10
  • Helhetsintryck: 10

Det känns otroligt skönt att ha debuten avklarad. Om man bortser ifrån platsliggningen så är jag så otroligt nöjd och stolt över min fina Mike. Han kändes lugn och stabil. Han var jätteduktig i transporterna mellan momenten och det kändes skönt. Han imponerade på mig i tandvisningen...jag trodde att han skulle hoppa upp på Anita (domaren) ;) Men han satt som ett ljus medans hon kikade på tänderna.

Platsliggningen kändes katastrof. Fick ingen kontakt innan och han ville inte lägga ner hakan i marken som han brukar. Funderade på att bryta och avstå platsliggningen då, men valde att fortsätta. Han låg hela men kändes orolig. Kom nåt pip på slutet så vi fick avdrag...lite surt. Men det hade ju kunnat gått värre. Inget att haka upp sig på. Kändes trist att jag inte kände igen min lilleman på planen bara. Men sen blev han sig själv tills vi skulle köra igen..tack och lov :) Å då var han verkligen en fröjd att köra!!

Vi kommer igen..vänta bara :) Vi har firat med en massa köttbullar och lek, nu ska vi njuta av solen med en härlig promenad :)


Vill även Gratulera Mikes syrra Flame & Vanessa som tog ett första pris i lydnadsklass 1 igår!! Super Grattis till er!!! :)

2 kommentarer:

  1. Men supergrattis, vad kul!!!! Duktiga ni och vilka fina poäng!! Varför filmade du inte, jag vill ju också se...Nu är det bara att satsa vidare, ni kommer att fortsätta vara grymma!!! Filur är stolt över SIN Mike!!

    SvaraRadera
  2. Även om platsen inte gick som du tyckte fick ni ju ändå ihop fina poäng! Tänk oss andra stackars dödliga! ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv