onsdag 30 mars 2011

Lilleman pigg igen

Idag jobbade jag till tre. Passade på att storhandla när jag åkte hem. Jobbar alla dagar utom tisdag den här veckan. Ganska mycket jobb hela månaden ut. Lite tråkigt, men lätt värt det. Behöver alla pengar ja kan få just nu känns det som.

Jag & Mike har ju haft en liten vilopaus med lydnadsträningen sen efter debuten. Tänkte att vi ska ta tag i den nu igen. Vi har även börjat träna lite nya moment. Inne har jag bestämt mig för att koncentrera mig på skiftena sitt-ligg & ligg-sitt i fjärren. Jag har bestämt mig hur jag vill att det ska se ut. Hur petig jag ska vara och vad jag ska belöna ifall han inte gör som det är tänkt. Från sitt- ligg gör han klockrent varje gång. Från ligg-sitt varierar han och gör upphopp med framtassarna till att ibland ta kliv upp. Jag vill att han bara ska göra upphopp med framtassarna. Ibland när han tar steg upp åker nämligen rumpan fram lite och det vill jag ju inte. Vi tränar dom andra skiftena litegrann också, men fokus ska ligga på just dom här två framöver. Dels för att dom kommer redan i tvåan & dels för att jag tycker det går lättare att lära ett par skiften i taget. Då kan man befästa dom ordentligt istället för att alla är halvdan..

Nu ska jag laga lite mat. Ska lyxa med tacos idag bara för att vi ska slippa slänga salladen sen tidigare i veckan. Sen ska jag och Berit ut och gå med hundarna. Ser fram emot det, det är ju såååå underbart väder idag. Tycker det är jättemysigt att vara ute och gå när det är kvällssol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv