tisdag 29 mars 2011

Röntkat


Idag har vi varit och röntkat höfter & armbågar på lilleman. Vetrinären tyckte det såg ut som fina A-höfter så vi får hoppas att SKK tycker samma sak. Vägde ju honom i samma veva och nu väger han 21,5 kg. Roligt att se hur det ändrats...det var ju så länge sen jag vägde honom själv nu. Inte varje vecka som när han var liten... ;)

Nu efteråt har han varit väldigt trött så han fick vara hemma och vila när vi var ut med Berit, Cajza & Connor mitt på dagen. Det var ovanligt lugnt på promenaden. Dom sprang på rätt bra i början men lugnade ner sig snabbt och höll sig vid oss allihopa. Ganska ovanligt. Antar att det är Mike som drar igång dom andra lite...han gör ju sina ruscher iväg och tillbaka till oss och då hakar dom andra gärna på. Vi körde lite intervaller med Lee & Connor. Connor springer gärna efter Lee :) Idag under promenaden bet han sig fast i Lee´s svans hela tiden och hängde där. Lee brydde sig inte så mycket i "myggan" där bak utan knallade mest på. Han kan verkligen konsten att vara tålmodig och snäll när vi är ute på sådär.

Nu ska jag laga lite matlådor..
Fyndade lövbit för halva priset, så nu ska jag göra en god gryta :)

Ikväll blir det nog agilityträning med Tommy Lee. Min alldeles egna lilla rockstjärna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv