lördag 5 mars 2011

Kurs för Malin & Malou

Notering till mig själv:
Bli inte ett sånt jävla mähä på kurs!

Första dagen avklarad. Mike och jag fick länka hela klass 1 med Malin som tävlingsledare.

Mike var het, slarvig & då får vi pip. Jag var VÄRLDELÖS. Sa inte en enda förberedelse före momenten. Men haaalllåååå??? Ding ding ding. Det resulterade även i att han la sig på ställandet under gång. Vi tog om det och då tyckte dom iaf att han gjorde det 10:mässigt. Det var jättejobbigt att inte avbryta och korrigera i vissa delar. Det som var bra var att även om han var slarvig och dåligt med så gjorde han momenten. Jag blir bara så trött på mig själv att jag inte kan förbereda honom bättre och känna mig trygg i oss. Vi måste verkligen träna tävlingsmässigt oftare.

En grej till som jag måste göra upp är en plan för hur vi tar oss in på banan?
I agilityn har jag en bild som jag försöker följa, är trygg i det och gör alltid så. I lydnaden är det ju ännu viktigare eftersom jag vill ju ha den lugna Mike med mig in på banan, inte den slarviga som piper. Jag var verkligen katastrof idag. Tur jag har en duktig hund iaf!!

Det bästa idag var att när kursen var slut så la vi en platsliggning med flera hundar. Vi låg mellan två stycken för första gången. Mike brydde sig inte nå i dom. Malou och Qit tränade och belönade så det ekade i hela hallen samtidigt. Han lyfte på huvudet någon gång, men la tillbaka det då ja påminde honom. Men när Malou skrek "TAAAA DEN" så satte Mike sig upp. Fööör hård störning. Ja sa åt honom att ligga och sen låg han hela platsliggningen. Det kanske inte låter nå bra men jag är fruktansvärt nöjd att han klarar en sån svår störning så pass bra ändå. Det var nästan lite skönt att se hur pass hårt han kunde pressas innan han faktiskt satte sig. Så en klass 1 känns nu som en ganska enkel match. Så ja hoppas att det blir så också ;)

Nu ska vi ladda om till imorgon, då ska vi köra ettan igen och då ska vi minsann göra det bra! Så bra som jag vet att vi kan!

1 kommentar:

  1. KUL att gå kurs :) Malin och Malou är verkligen två härliga brudar och riktigt duktiga :)

    SvaraRadera

Bloggarkiv