tisdag 15 mars 2011

Ett litet mininpass efter frukost

Vi började med lite aktiv platsliggning. Ibörjan var hakan lite slapp, men så fort jag kom och tröck upp den med handen så spjärnade han emot bra. Man riktigt såg hur han tänkte att jag skulle minsann inte få förstöra hans fina platsliggning ;)

Sen tränade vi lite halter. Jenny gjorde mig ju uppmärksam på att jag tar ett steg i halterna. Inte bra. Å eftersom halterna har varit lite katastrof med snea sitt sen ja tränade mycket svängar så bestämde jag mig för att träna om dom. Sättet Jenny visade gör det ju mycket tydligare för hunden om det är en halt eller en sväng. Det märks jättetydligt på Mike. Vi har bara tränat det två pass om man räknar med passet idag, och han börjar redan göra halterna jättefint. Utan att svängarna blir lidande. Så därför tänker jag köra på det nya sättet även om det bara är 5 dagar till debut. Inget jag kanske skulle göra i vanliga fall, men just med halterna känns det rätt.

När vi tränade hade jag dessutom lagt ut apportbocken mitt på golvet idag som störning. Ska ta in konerna också och placera ut dom lite här och där på kommande träningspass. Mike var ju jättestörd av dom när vi tränade med Jenny, så nu ska vi lägga till det i varje träningspass. Hade önskat att jag var frisk så jag hde kunnat åkt och träna ut på nya ställen varje dag. Det är inte förns man åker iväg och tränar med andra som man inser vilka brister man egentligen har.

Vi länkade läggande, inkallning, ställande & apportering idag också. Bara för att träna på våra transporter och se om det kom pip. Men det gjorde det inte...superbra!! Men vi skulle ha behöft träna på det ute också. Jag hoppas alvedonen sätter fart och börjar verka så ja blir pigg idag. Trött på att vara sjuk nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv