torsdag 31 mars 2011

Solig torsdag

Vi var uppe jättesent igårkväll för att kolla på en skitbra film. La oss efter tolv. Det resulterade i att jag sov ovanligt länge imorse...ända till halv elva. Men det kändes skönt att få sova ut ordentligt. Idag börjar jag ju inte jobba förns halv sex eftersom vi har inventering ikväll.

Mike och jag har hunnit med ett lydnadspass på morgonen. Vi tränade lite fritt följ, fjärrskiftena ligg-sitt & frysa nosen på en vittringspinne.

I fjärrskiftet känns det som att Mike börjar förstå hur jag vill att han ska sätta sig upp nu. Jag står fortfarande bara på en halv meters avstånd. Men jag vill inte öka svårigheten förns vi har befäst uppsittet ordentligt. Att frysa nosen på vittringspinnarna är inget problem än så länge. Det enda som kan bli ibland är att han inte nuddar nosen på pinnen, utan håller den strax ovanför. Vi har inte lagt till några luktfria pinnar än. Jag tror iaf att jag vet hur jag ska träna in hela vittringen nu. Det känns bra. Många kör efter svartbergs metod med att leta godis mellan pinnarna....funkar för typ alla, men jag har lixom inte fastnat för den metoden nån gång. Så nu känns det skönt att jag har hittat en metod som jag verkligen tror på. Vi får hoppas att den funkar minst lika bra :)

Jag är lite i valet och kvalet om hur jag ska träna in rutan...Jag har en idé men känner mig lite osäker ibland. Därför ligger den träningen på is nu tills jag bestämt mig. Antingen kommer jag köra som jag har tänkt, eller så kommer jag att blanda den & ett annat sätta att träna in det. Jag måste bara väga alla för & nackdelar som det kan bli utav det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv