onsdag 9 mars 2011

Små små stunder av lycka

Tänk att man kan bli så glad av en liten byracka till hund!

Hade kurs ikväll. Vilka härliga deltagare, jag har verkligen tur med mina kurser.

Men det är ju inte där byrackan finns. Han finns ju hemma hos mig. När jag kom hem skulle jag nämligen träna lite starter i ff med Mike. Han var verkligen urkul att träna ikväll. Väldigt hög sinnesstämning, MEN ska man klaga när han gör allt klockrent och gör intensiva snygga rörelser? Jag kan ju inte låta bli att tycka att det ser och känns så häftigt. Risken att han tränger blir ju större, men ikväll klarade han att hålla igen.

Vi tränade även lite aktiv platsliggning för första gången. Riktigt roligt. Både jag och Mike tyckte det. Stadga är verkligen superkul att träna. Vi måste ju genrepa lite till imorn när vi ska träna med Jenny & Alice.

Lee fick också köra lite lydnad. Han har verkligen blivit platsliggningarnas mästare. Jag kan terra han hur mycket jag vill...men han ligger minsann kvar tills jag säger "ok". Gullhund!

Nu blir det popcorn och tvn!
Känner mig trött ikväll...har hamnat i nån konstig dygnsrytm...somnar typ nio om kvällarna och vaknar pigg som en mört klockan sex...kan ni tänka er???? Skumt.

1 kommentar:

  1. Det är inget konstigt, det är VÅREN! Som gör en så pigg, jag är likadan :-D

    SvaraRadera

Bloggarkiv