tisdag 1 mars 2011

Vilken härlig dag!!

Vaknade av att solen lyste in genom fönstret och bländade mig. Klockan var bara åtta men vem kan motstå en klarblå himmel med strålande sol?

Klev upp och var ut och kissade med hundarna. Sen tog jag tag i disken, mitt i ringer Berit, så vi bokar promenad. Åker iväg med mina tre musketörer och hämtar Berit, Cajza & Connor. Vi går en promenad i det härliga vädret och hundarna springer och busar och röjer runt.
Innan vi åker hem så kör jag och Mike några lydnadsmoment, fritt följ, inkallning, ställande och läggande. Berit får agera tävlingsledare...superbra. Vi behöver att nån står och säger hur vi ska gå & att Mike inte reagerar på den som pratar. Han gör det nämligen ibland. (Sätter sig tex. när dom säger "sätt upp hundarna".) Så ja får ju skämmas eftersom det här är andra gången någon kommenderar oss över huvudtaget. Skulle behöva en träningsgrupp tror ja ;) För oftast har problemen vi stött på inte varit stora än så länge *pepparpeppar*.

Åkte hem, bytte lite sängkläder och slängde i en tvättmaskin. Sen åkte jag och Mike upp på klubben och nötte lite slalom. Olika ingångar, att jag rör mig långt ifrån hindret, rundar ingången, springer åt motsatt håll, gör byten framför utgången m.m. Körde ett kort sånt pass igår med, och va fort man ser resultat när man kan köra korta pass ofta. Längtar tills det blir vår så man kan lägga upp träningen annorlunda mot för nu.

Sen åkte jag och Mike ner en sväng på stan och tog ett varv runt vågen för att träna på att vara lite i stan. Efter det åkte vi och storhandlade, så nu är kylskåpet proppfullt igen. Skönt! Vi fortsatte med att städa hemma. Gick en promenad med Lee & Tyson igen.

Sen var det ju klass 1 träning ikväll med klubben. Funderade på om ja skulle åka eller inte eftersom Mike hade tränat på fm. men det var full fart så vi åkte dit.

Malin gjorde några jätteroliga övningar. En där man tränade långhopp. Tränade att komma rakt och köra raksträcka, men varierade lite med att han skulle svänga tajt efter långhoppet. Övningen gick bra och han var riktigt laddad. Sen var det två slalom övningar. Jätteroliga där man kunde varva svåra & lätta ingångar. Mike gick jättefint idag och det är så roligt att se vilka framsteg han gör för varje träningspass. På slutet märktes det att han började bli trött för då körde han på som en blådåre och pipen kom lite då och då ;) Körde även lite studshopp.

Efter agilityträningen så gjorde jag och Mike våran andra platsliggning med en annan hund. Maria och Alex var snälla och la med oss. Spännande! Sist la vi ju med Takida som Mike känner, nu var det en helt främmande hund. Lite nervöst...
Men han låg så fint med huvudet i marken hela tiden, han lyfte inte ens på det då hästarna klonkade och sparkade utanför i väggen. Duktigt tycker ja!! Det han gjorde var att flörta lite med att vifta på svansen en gång medans han låg...inga avdrag för det i ettan iaf va ;)

Dagen har varit så himla härlig och jag njuter verkligen av att träna med min lilleman!!! Han är en riktig pärla kan ja tala om för er!!! Å det bästa av allt är att han är min pärla ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv