tisdag 24 april 2012

Bra start på dagen!

 Mike var väldigt nöjd med sig själv efter dagens träningspass. Att favoritbollen var med gjorde ju inte saken sämre :)

 Lee och jag gillar lika leksaker.
Han gick riktigt bra idag så vi vi busade hejvillt tillsammans.

Lee var väldigt nöjd efter morgonens pass.
Han körde så han hade dregel fulla ansiktet när han var klar.. 
Vet inte om det syns på bilden ;) Sötis! 


Hej Hopp!

Idag är jag ledig och man kan ju inte börja dagen på ett bättre sätt än med ett agilitypass. Vårat första riktiga här i Gävle. Lite synd att det inte fanns nå tunnelhållare eftersom mina två kör så inte en tunnel ligger där den ska ;) Men skitkul att dom flyttat ut hindrena, och till min glädje så hade dom slalombågar...tjooo!! Jag tycker det är super att ha när man tränar svårare ingångar med Mike.

Men idag var det inget slalom med i övningarna. Bara hopphinder och tunnlar. Vi körde övningarna som finns med på filmen här under som Isabelle och Jouni kör. Fast minus slalomet då. 

Mike fick börja. Han gick riktigt bra. Det var lite smådetaljer att fila på, så jag började med att bryta ner övningen i mindre delar. Han fick bla. träna in en broms, och hoppa hindret tajt med mig på andra sidan utan att riva. Å där fick han *taaadaaa* godis som belöning. Jag fick ju lite skäll när vi gick kurs för Jenny att jag bara hade belönat med leksak. Mike vägrade ju ta godis på agilityplan ;) Förstod inte alls varför man skulle ha det med. Så idag fick han lära sig det. Det räckte att köra ett fåtal gånger med godis innan han fattade och vi kunde köra hela övningen utan problem. Han går så himla fint så jag blir alldeles glad i kroppen av min lilleman!! Han är en fröjd att träna!

Lee var superladdad när det äntligen var hans tur. 
I början svängde han åt fel håll när jag gjorde tvingat framförbyte..hmm..tog en liten paus och funderade varför i hela friden han gjorde så. Ok 1 gång, men 3 på rad... Kom sen på att jag hade tränat nästan samma sak förra året, bara lite annorlunda och då gjort ett kort bakombyte, så jag testade att göra om starten men la på ett steg precis i bytet. Och då svängde han rätt och tog det jättefint. Tänk att vissa saker kan fastna så himla bra i hans huve medans andra saker känns stört omöjlig ibland ;) Å tänk att ett steg kan göra sån stor skillnad. Sen gick resten av övningen superbra. Han river ibland när han ska göra tajta svängar. Men eftersom vi har haft så stora problem med dom så är jag sååå nöjd att han börjar lära sig att svänga tajt så ja skiter lite i rivningarna. Vissa saker får man nog ha överseénde med ibland så han själv kan få lära sig själva tekniken i svängen först. Svårt att bryta ett inlärt mönster. Men Lee svänger ca. 2 meter närmare hindret nu än tidigare. 

När vi tränat klart så kom solen fram så vi gick en långpromenad i skogen innan vi åkte hem. Nu ligger båda hundarna och sover och det är dags att väcka Tobbe. Tänkte försöka lura med mig honom ner på Subway för lunch :)

Fy va kul det är att äntligen har hittat lusten till att träna igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv