söndag 29 april 2012

Bröllop

 Vi som alltid är i sista minuten - Tobbe fixar sig i bilen på vägen ner.

Hej Sköna Söndag!

I Fredags åkte jag och hundarna i en full lastad bil ner till Gävle igen. Näst sista gången nu. Lite saker kvar, en matta och lite kastruller och sängkläderna i sängen typ. Inatt sover jag sista natten på Björkhamregatan i Bollnäs. Sen sover jag sista natten i Bollnäs hos världens bästa Annika. Jobbar sista dagen på Willys i Bollan på tisdag. Börjar jobba första i Gävle på ondagen. Känns konstigt att jag aldrig mer ska jobba på jobbet där jag varit sen hösten 2003. Trodde aldrig att jag skulle bli kvar där så länge...men har trivts sjukt bra. Jag hoppas jag trivs lika bra på mitt nya :)

Igår åkte jag och Tobbe med hans mamma & Mats ner till Uppsala för att gå på bröllop. Tobbes morbror Nicklas gifte sig med Mer ifrån Usa. Jättefint bröllop. Mer hade en jättefin klänning som var köpt i Usa. Efter cermonin var det mat och champagne, sen åkte alla vidare ner på en restaurang där det blev fest med tilltugg. 

Mer & Nicklas.
Knäppt en massa kort med Tobbes mammas kamera, så jag glömde ju bort att knäppa med mobilen under själva bröllopet. Men här en bild på det fina brudparet även om det inte är ifrån bröllopet ;)


 Massa goda tilltugg på festen. Flera goda ostar, kex, vindruvor, chokladdoppade jordgubbar, ölkorvar, skinkor, rostbiff, röror m.m. & favoriten - tomat & mozarellaost doppade i pesto på tandpetare. Mums! 

Detaljer. 

 Den fina bruden på festen.



Vi åkte hem ganska tidigt på kvällen eftersom Tobbe skulle jobba extra på natten. Så när han åkte till jobbet så packade jag upp alla lådor som jag har haft med mig ner. Så nu är det mesta på sin plats. Ska bära upp några lådor på vinden bara. 



Idag tog vi en mysig sovmorgon innan vi åkte ner på stan och åt lunch tillsammans. Sen skjutsade jag Tobbe till tåget. Han ska ner till Uppsala igen och hälsa på Niklas. (kompisen, inte morbrorn.. ;)  Spela paintball och festa lite. Så nu ska jag städa lite här innan jag och hundarna drar till Bollnäs. 

Trevlig söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv