tisdag 17 april 2012

Mike var helnöjd när dagens belöning var en BOLL!
Lilleman älskar ju bollar och har försökt att knycka flera stycken som inte har varit våra ur leksakslådorna på tävlingar vi varit på. Själv föredrar jag nåt som vi kan leka med tillsammans, så man kan kampa. Vi gillar olika helt enkelt ;)

Hej hopp!

När det började flyga lite snö i luften så skyndade vi oss illa kvickt upp på klubben. Vi hann ta oss ett träningspass innan det började kräksnöa som värst. Övningen började med en start där jag lämnade dom ganska långt fram till ett staket, in i en tunnel, slalom, till staketet för att göra en jacko på ett hinder och mellan i staketet. Skicka upp dom mot ingången i slalom där dom får vända helt om och sedan belöning. Nu förstår ni precis eller hur ;)

Både Lee och Mike hade svårast med när dom skulle in emellan staketet. Där ville båda dra ut och ta hindret. Så i den situationen kunde jag inte lämna dom utan lära vara med och fånga upp dom ordentligt. Så fort jag stack för tidigt drog dom ut och tog hindret på vägen. Hade varit intressant och filma den sekvensen så jag kunde få se det ur deras vinkel. Jag tror att jag skulle vara tvungen att vara riktigt konsekvent i ett kommando om att dom ska komma tillbaka direkt runt ett hinderstöd om det skulle bli bra. Jag använder ju "back" när dom ska komma tillbaka på det viset, men ibland skickar jag ju ut dom på ett hinder som står nästan bredvid i såna situationer. Så då är det nog inte så konstigt att dom drog ut och tog det där hindret.

Förutom det var nästa svårighet slalomingången. Fy va glad jag är att Mike är inlärd på bågar. Det underlättar verkligen. Jag hade två bågar på uppe vid ingången. Man ser hur Mike verkligen tänker till när han måste springa ända upp till första porten. Lee har det lite tuffare då han bara blir förvirrad om bågarna sitter på. Å den slalomingången tycker han verkligen är skitsvår fortfarande. Mera träning helt enkelt.

Det jag har svårast med är att beräkna hur mycket jag hinner med. Jag hinner inte alls det jag vill med Mike. Han är mycket snabbare än Lee och jag har nog inte vant mig riktigt än utan tror att jag ska hinna lika långt när jag kör med Mike som jag gör med Lee.

Fy va roligt det är att utesäsongen är igång
och man kan träna när man vill & hur man vill!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv