torsdag 26 april 2012

 Haha..va gööör Lee med tungan egentligen??
Den lever verkligen ett eget liv den där ;) 

 Inte lätt att få till ett kort där båda ser normala ut..
Men det syns iaf att Lee är väldigt nöjd med att få träna på morgonen.

 Sådärja! 


Godmorgon!

Fast nu är det ju mer Gomiddag ;) 
Vaknade en timme innan väckarklockan idag. Inte för att jag var pigg, utan för att jag hade ont i magen. Försökte somna om men när det inte gick gav jag upp och klev upp. 

Tog med mig hundarna och åkte upp på klubben. Stannade till på Coop först bara och köpte lite frukost ur deras salladsbord. Äggen smakade som gummiboll så dom kan jag nog vara utan. Annars gillar jag självplocken faktiskt. Vi joggade korta slingan idag som uppvärmning (såg ingen björn tack och lov).

Sen fick Mike börja. Det var en bana uppställd sen dagen innan, och i den kunde jag lägga in allt jag hade bestämt att vi skulle träna idag. Fast vi körde inte hela banan utan delade in den i kombinationer med egna vägar. Vi fortsatte att träna in bromsen. Sen la vi in den i en övning där vi la in två olika svängar som vi har tränat på, fel tunnelingång & sedan avsluta med en självständig balansbom. Mike är så sjukt rolig att träna. Framstegen märks så tydligt. Han börjar lära sig mer och mer signaler och vi börjar få upp lite säkerhet i allt vi gör nu.  När vi var klar med den övningen så körde vi en övning där gungan och slalom var med. Den var som en cirkel så där tränade vi lite nötning på slalom bara, kf på gungan, olika byten i in och utgång ur slalom. 

Sen var det Lees tur. 
I första övningen gick han bra förutom balansnedfarten. Där är han segare än kola just nu. Så det var det vi fick jobba mest på. Såå tråkigt när han har haft så fina förut. Men det blev mycket bättre mot slutet av passet. I andra övningen gick han däremot som en klocka. Han tog alla signaler så himla fint och gungan kan han inte göra bättre.

När vi tränat klart så gick vi en sväng i skogen innan vi avslutade med lite godis sök.

 Mike blir bättre och bättre. 
Han är oftast för ivrig och otålig ibörjan och då slarvar han. 
Efter en liten stund så gör han det mycket finare.
Drar ner på tempot och är mer koncentrerad.

Lee däremot är grym.
Han söker av varje del ordentligt och missar inte en godisbit.
Lugn och metodisk :)

1 kommentar:

Bloggarkiv