söndag 15 april 2012

I onsdags när jag slutade jobba så åkte hundarna och jag ner till Gävle igen. Jag hade fyndat lite grillat kött till halva priset på jobbet. Passade på att testa en sort jag inte brukar köpa när det ändå var så billigt. Riktigt gott var det.

Grillad fläskkaré, spjäll, sallad och min egengjorda sambal sås/röra. Mums!


Jag var ju ledig på torsdan så då fick jag äntligen en efterlängtad sovmorgon.
Tobbe hade lovat att fixa smörgåstårta till dom på jobbet så vi gjorde en swedish regular..och eftersom dom bara är fem stycken som jobbar natt så blev ju halva kvar. Så den fick jag vara med och mumsa på till frukost när han kom hem :)

Smörgåstårtan packad och klar på väg till Sandvik.


Resten av torsdagen var mest vardag tror ja..myste i soffan, gick en kvällspromenad med hundarna och kikade på tv.

På fredan började jag inte jobba förns klockan tre, hur skönt som helst. Lämnade den här snyggingen i sängen och åkte till Bollan extra tidigt för att hinna med ett agilitypass med hundarna innan jag började jobba.

Världens bästa!!!


Malin och Hampus var där och tränade när vi kom upp och dom hade byggt typ en klass 1 bana. Perfekt för mig. För jag tänkte träna starter med belöning, raka balansnedfarter, belöna kontaktfält och bakombyten. Så banan var perfekt för oss. En enkel bana, men där man kan belöna varje del och varje signal. Simpelt men väldigt nyttigt. Vi körde även ihop alla delar i banan och både Mike och Lee gjorde den med stort självförtroende. Jag vill öka deras självförtroende i varje signal. Mike kan bli väldigt passiv ibland när han är osäker på vad jag menar vilket inte är så konstigt. Så därför tänkte jag "börja om" litegrann och stärka upp alla delar han kan hyffsat. Lite svårt att förklara ;) Lee ger mig ofta gråa hår på alla enkla saker som han krånglar med så han får köra lika som Mike just nu. Jag lägger på lite extra svängar som han tycker är svåra ibland bara.


Mina pärlor - alltid redo!

Resten av fredan blev det jobb innan jag åkte till Gävle och hade myskväll med T.

På lördag/söndag var det tänkt att vi skulle åka och tävla med laget i sthlm. Tyvärr så blev det så kasst väder (snö!!!) så tävlingen blev inställd på lördagen och idag (söndag) så beslutade vi att inte åka pga skaderisken. Ingen höjdare att köra i lervälling. Så tyvärr blir det inget SM för oss iår. Trist, men som sagt - det kommer fler!

Så istället för tävling i lördags så kunde jag följa med Tobbe till hans mamma på kalas. Hon fyllde år så vi köpte med oss blåbärsbakelser och en present. Var där och fikade och hade trevligt. Hon bjöd på mat och jag fick se en massa kort på T när han var liten. Hur kul som helst. På kvällen åkte vi och åt på Don Peppino innan vi gick på bio och såg Wrath of the titans.

Popcorn och biomys med hjärtat.

Efter bion så kikade vi på svensson svensson i nöd och lust hemma. Jag älskar Gustav..så jäkla kung :) När den var slut så var klockan närmare tre så sen blev det natta.

Idag tog vi en skön sovmorgon och dusch tillsammans. Mysmorgon! Låg och slöa hela fm. innan jag åkte och köpte kinamat. Gottgott! Fixade lite hemma där innan vi åkte och köpte årets första mjukglass innan jag skjutsade Tobbe till O´learys. Hockey och öl med grabbarna ikväll. Själv åkte jag hem och tränade ett kort pass agility med hundarna. Sen har vi suttit och kikat på matchen...sjuuuukt spännande!! Sååå surt att Brynäs förlorade i förlängningen. Hade ju varit så kul om dom fick vinna hemma. Nä nu har det här inlägget blivit oliiidligt långt ;)

God natt allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv