söndag 12 december 2010

-20

Nathalia


Det är verkligen ingen höjdare. Inte ens hundarna vill vara ute.
Vi har istället ägnat oss åt lite köksträning.

I Fredags efter jobbet så tyckte jag Mike var ovanligt lugn hemma hela kvällen. Blev lite orolig att han var sjuk, men ingen konstig temp. så även om någonting kändes fel så försökte jag tänka att det var säkert inget. På lördagen var han fortsatt lugn, men pigg. Han for inte runt överallt bara, utan höll sig mest nyfiket vid mig.

På lördagen hade jag och Annika hyrt ridhuset för lite agilityträning med Mike & Sky. Jag berättade för Annika om hur lugn Mike hade varit. Annika
sa "-Jamen visst är det lustigt, bara för att dom är lugn en dag så tror vi helt plötsligt att något är fel."

Vi värmer upp hundarna och Mike börjar med övningen. Full fart och inga problem...han kändes fin. När Annika ska köra med Sky så hoppar Mike upp på henne med framtassarna och piper samtidigt till. Jag känner igenom honom, och går lite med honom för att se om han haltar. Till slut upptäcker vi att han inte vill stödja fullt på vänster fram. Och han vela helst inte att man kände och klämde på benet så mycket. SKIT! Det vara bara att gå av honom och låta honom vänta i bilen medans vi tränade Sky. Antagligen hade han väl sträckt sig eller nåt på fredagen när dom var ute och lekte under dagen. Lätt hänt nu när det är så kallt ute. Så det var därför han var så lugn. Man ska alltid lita på magkänslan med andra ord.

Det possitiva med det hela är ju att han har förstånd att hålla sig lugn när han känner att nåt inte är som det ska. Så nu får lillemannen vila i några dagar.

Idag skulle vi egentligen ha agilityträning med laget. Men när det stod -17 på tremometern så valde Annika och jag att strunta i det. Skaderisken känns alldeles för hög. Lee är ju inte den som tar det lugnt heller ;)

Istället har vi alltså tränat i köket. Mike har fått tränat platsliggning, medans jag har kört lite lydnad och lekt med Lee & Tyson som störning. Han klarar det riktigt bra nu. Roligt att se alla framsteg för varje vecka som går. Han känns mycket bättre i tassen med. Idag börjar han vara sitt valiga livliga jag igen. Det känns skönt. Men han får allt ta det lugnt ett tag till. Så det får bli riktigt bra.

Annars idag så har jag målat hyllor till hallen. Å letat på internet efter ett halvmånsbord. Har tyvärr inte hittat något än, men jag skulle så gärna vilja ha ett sånt. Ca 50cm brett...så om någon har nåt som står och skräpar någonstans så är det bara att höra av sig :)

Nu ska vi snart göra tacopaj till ikväll. Mums! Myssöndag!!!

Hade föresten världens mysigaste kväll igår med syrran och ungarna i edsbyn. Dom sjöng luciasånger för mig och vi åt godis och kollade på tv. Myspys!!
Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv