onsdag 1 december 2010

Katten Gustav och jag


Sitter i soffan och kollar på Bonde söker fru med en tallrik rykande het lasagne framför mig.
Mmmm...gudomligt gott!

Idag har jag varit ledig. Superskönt. Majje ringde imorse och frågade om jag ville jobba, Michaela hade fått magsjuka. Men dom fick lösa det på något annat vis, jag kände att jag inte orkade. Hade tusen grejjer här hemma att göra också. Jobbat dygnena runt ett tag känns det som. Behövde en dag att ta igen mig på.

Började dagen med en blåbärs smoothie till Godmorgon tv. Tog ett kort lydnads pass med Mike. Tränade vänstersvängar i fotgåendet. Bakdelen har han fortfarande inte sån bra kontroll på. Igår gjorde han några snygga och det såg ut som att han kommit på hur man gör, men idag var det borta igen. Bara att nöta på tills han hittar tekniken, och kanske upptäcker att han har någonting där bak... ;) Platsliggningen går iaf framåt. Han lägger sig snyggt på mitt kommando nu. Så nu håller vi på och förlänger ligg-tiden. I Ställandet har vi börjat träna tillbakagången litegrann, eller första gången idag. Belönar innan han hinner sätta eller flytta sig. Ska försöka hinna ta och träna lite i köket igen i kväll.

Sen har jag städat hela huset idag, bytt sängkläder, skottat lilltaket, tvättat, lagt ut råttgift, lagat en låda, klistrat på reflexen på soptunnan....å alla andra "måste-gören". Håller på och passar på och frostar ur frysen just nu, perfekt när det är så kallt ute. Bara att ställa ut maten på bron :)

Berit och jag var på Julmarknad idag i Hå. Jättemysigt & gott fika. Berit köpte en dörrskylt, och jag hittade lite som jag kanske ska köpa i julklapp. En rolig grej som jag hittade också var "Gubbar på burk". Kunde inte låta bli att skratta...hur kommer folk på allt? Dom var riktigt rolig.

Efter marknaden åkte vi till Dollar och shoppade lite. Sen åkte hon och hämtade sina hundar och jag hämtade mina. Så tog vi en promenad så dom fick racea av sig. Connor och Tyson gillar verkligen varandra, så roligt att se. Idag var Lee med och lekte på ett hörn också...han är så bra med valpar och andra hundar över huvudtaget. Så himla snäll. Mike verkar fortfarande tro att Connor är ett litet får och försöker valla honom, så om båda är lös får man hålla lite koll på honom. Han kan ju vara ganska vass och burdus även om han leker. Å Cajza är ju lillpolisen i gänget. Hon gör sin lilla röst hörd och håller ordning på grabbarna :) Å om hon inte gör det så springer hon och biter Lee i bakbenshåren...stackarn. Men han verkar inte bry sig nämnvärt, han bara fortsätter att ignorera henne.. :)

Det har varit kanonväder ute idag. Kyligt men soligt....love it!!

Jag har haft slut på batteri i min kamera, lite synd för nu kan jag inte visa er varken det fina vädret eller gubbarna på burk. Ska försöka få ordning på det till nästa inlägg så det blir lite roligare med bilder.
Ciao!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv