onsdag 29 december 2010

Agilityns grunder

Efter en skitstart på dagen så kände jag att jag behövde pigga upp mig själv. Supersnälla Malin lånade ut nya agilityfilmen "Agilityns Grunder". Så Berit och jag har nu kikat på den.

Jag vet inte om det var för att jag hade för höga förhoppingar och förväntade mig för mycket för lite besviken blev jag allt. Det var lixom inge nytt. MEN jag tycker inte att den var dålig.
Men jag tycker den har blivit så omtalad och folk har skrivit, sagt och tyckt att den är så "revolutionerande". Lite synd att man inte fick se hur dom tränade in kontaktfälten, det hade jag tyckt varit roligt att se. Kanske kommer i nästa? Sen tycker jag att det alltid är roligt att se hur andra lär in saker.

Men även om inte filmen imponerade på mig så gjorde Juha Orenius och hans 1,5åriga border collie det. Han var så precis i tajming och rörelse & hunden imponerade stort. Tror vi kommer få se mycket av den hunden. GRYMT duktig hund!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig lite grann. Det är många namn på svängar och grejer som man ju redan gör. Inte så mycket nytt egentligen. Fast det var skönt att se att man gör rätt, att dom lär in på ungefär samma sätt när man nu har ung hund. Att de belönar så frekvent och lägger belöning nära hinder mm, det var lite nytt för mig. Jag ska låna Saras Jenny filmer och titta igenom dom igen också.

    SvaraRadera

Bloggarkiv