måndag 20 december 2010

Trött, tröttare...Helena

Måndagen efter jobbarhelg är den bästa måndagen.

Då är man oftast ledig två helger innan det är dags igen. Men den här gången blir den följd av en vilotisdag innan jag kör 11 dagar i sträck. Så imorn blir det sovmorgon, lite stök inför julen och mys med hundarna. Jag hoppas det inte blir allt för kallt imorn bara så man kan vara ute.

Idag efter jobbet så bestämde Berit och jag att vi skulle gå ut och äta. En måndag sådär ändå bara. Vi gick på Roma. Jag åt deras oxfileplanka & Berit baconlindad kycklingfile. KANON!!! Dom har verkligen skitbra mat där. Jag blir lika mätt, belåten och nöjd varje gång.

Sen har jag och Annika pratat i tfn ett bra tag. Å efter det blev jag lite träningssugen så jag körde lite ff i köket med Mike. Han har tappat possition lite på slutet och tränger med huvudet så nu ska jag bli mer noga och konsekvent igen. Jobba mycket på starterna.

Sen har jag velat träna in en ny sak i agilityn, så ikväll tränade vi in lite grunder till den nya signalen. Mike hade väldigt lätt att förstå. Lee hade det lite svårare. Tror det mest beror på att Lee är så inkörd på mina andra signaler att han behöver lite mer tid att förstå att det är nåt nytt på gång. På slutet gjorde han det klockrent några gånger och man riktigt ser hur det lyser i ögonen på honom :) Sen skulle man ju kunna tro att han tar det lite lugnare när man är inne...men då trodde ni fel.. får Lee välja är det 200 i fart som gäller. Alltid. Gokillen min!

Nu tänker jag kika på tvn tills jag somnar. Älskar att somna till framför tvn. Man sover extra gott där på nå vis.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv