lördag 25 december 2010

God Jul & Gott Nytt 2011

Julafton började med jobb för min del.
När klockan slog 14.00 kastade jag mig in i bilen för att åka hem och byta om, och sen dra vidare till Fullsborn. Där möttes jag av marschaller längs hela vägen ner till stugan som pappa hade tänt upp. Inne väntade mamma, pappa, farmor, mormor, morfar, Thomas, Brorsan, Syrran, Micke, Nathalia & Jonathan. Mamma hade dukat fram ett supergott julbord, och mormor hade gjort färskost och tagit med. Min favorit!
Efter maten kikade vi i vanlig ordning på Kalle Anka.


Jag försökte även att knäppa ett "normalt" kort på favvisarna mina. Flina fint sa jag....
Jonathan & Nathalia. Bättre lycka nästa gång kanske man kan säga... ;)

Efter mycket kikande i fönstren så kom äntligen tomten till slut. Men inte med häst och vagn som i fjol utan på en skoter. HÄFTIGT! Som moffa sa Jonathan.

Gokillen sken upp mer och mer för varje paket han fick.

Nathalia fick "jäääääättemåååånga" paket hon ;)
Ett bra tag och många paket senare var det dags för tomtarna att gå vidare.
Innan dom gick fick dom en kram av både Nathalia och Jonathan.


Farmor Ingrid, morfar Tage & mormor Margot fick också paket.

Tack för en helt underbar julafton!
Jag har verkligen tur som har en sån supergo familj.
Det enda som saknades igår var farfar..men jag är säker på att han var där med oss.

Bästa kommentaren under kvällen kom ifrån Nathalia när hon öppnade paketet ifrån mig.
Det var ett Barbie Brudpar.
N: -Åååå..åååå...va fiiiin.

Plötsligt får hon en lite allvarligare min...

N: -Men Helena! Jag har ju redan en Barbiekille ja.
Men dom får väl slåss om den här tjejen då helt enkelt.

Haha...japp, så är det. Har man två killar och typ 20 tjejer är det väl klart att dom måste slåss om den enda som är brud... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv