lördag 25 december 2010

Agility på Juldagen?

Javisst!
Det går finfint :)

I normala fall skulle jag ha som alla andra ikväll antagligen varit på en fest, umgåtts med mina härliga vänner för att sedan gå vidare ut på Tuppenz och se Perssons Pack.
Men iår är det ingen normal jul. Jag jobbar nämligen HELA julen. 11 dagar på raken pangtjong bara sådär. Inte det roligaste jag gjort, men det blir desto roligare i januari då lönen kommer.

Mats har haft ett gäng grabbar hos oss ikväll. Folk som inte bor här som är hem och firar jul. Hundarna och jag kände oss lite rastlösa efter flera dagar med minst -20grader. Vi har inte varit särskilt aktiva ute dom senaste dagarna om man säger så. Så när termometern ikväll visade endast -10grader kunde vi inte låta bli. Vi hyrde ridhuset för lite agilityträning!

Både Lee och Mike fick köra lite. Lika glada båda två över att äntligen få vara ute och träna. (eller ute och ute...ni förstår va ja menar... :) Lee gick bra idag. Mike går från klarhet till klarhet. Lillkillen gjorde t.o.m. fyra pinnars slalom utan bågar!! Superduktig. Det är ju bara hans fjärde slalompass. Jag gillar verkligen metoden att köra med bågar. Kommer bli kanon att kunna använda det på kurs hädanefter.

Jag avslutade med att träna lite fritt följ med Mike i ridhuset. Idag fick han tillbaka sin fina possition i fria följet och höll den jättefint. Högesrvängarna och helt om börjar han få till riktigt bra nu. Det är vänstersvängarna som inte har lossnat riktigt än. Även om det kommer mer och mer. Efter träningen åkte vi på MAX och köpte lite mat.

Sen åkte vi ut på långnäs och tränade lite fritt följ bara för att få träna på ett nytt ställe. Nya ställen ute är alltid sååå mycket svårare att koncentrerar sig på. Mike vill väldigt gärna ha koll på allt som rör sig. Caria med Tuva & Ingrid kom och gick förbi. Hon stannade en bit bort och ropade hej och pratade lite. Då börjar Mr rastlös på att skälla. Vi måste verkligen åka ner på stan och träna oftare. Så länge vi rör på oss går det bra. Men så fort han ska stå still och bara vara passiv så kan han inte låta bli att skälla eller hitta på nåt att göra. Jag passade även på att köra lite intervaller med Lee i djupsnön.

Lee & Mike fick ett varsit Back on track täcke av mig i julklapp. Så idag invigde vi dom. Å dom är fortfarande hela :) När jag provade dom på dom inne häromdagen så började Mike bita i ett snöre det första han gjorde nämligen. Så jag var lite fundersam om jag vågade låta honom ha det i bilen innan han har blivit van det. Men det gick alltså finfint...peppar peppar...så nu hoppas vi han låter bli det. Jag tänker nämligen inte säga att han har slutat bita sönder saker nu för då gör han det väl bara därför ;)

Nu ska jag planera in 2011 års tävlingar. Annika hade gjort det idag, så då slog det mig att jag har ju inte ens köpt en kalender än. Svängde in på Willys och köpte en på vägen hem.

Så nu är det bara att planera :D

2 kommentarer:

  1. Härligt med träning!! Vi kom aldrig iväg idag...too much snow...så nu är du väl glad, det är ju så mysigt att skotta!! ;)

    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig myshyrna, avundsjuk!!!
    Mikes A-hinder var helt fantastiskt bra i går, imponerad hur du får till det!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv