tisdag 7 december 2010

Vill ha mer!

Kom precis hem ifrån agilityträningen med Mike. Det var såååå kul!
Han gick riktigt bra idag, så jag är så nöjd med lilleman. Han rev tre gånger på hela kvällen, trots att det bara är andra gången han kör på hög höjd. Duktig!!!

Ibland gör han typiska nybörjarmissar och springer förbi ett hinder eller sådär, men han går riktigt bra. Han fick köra en lång kombination som var två korta som var ihopsatt. Så det blev kanske som en halv bana. Å han känns så fin. Det ska verkligen bli kul att äntligen få sätta igång och träna på allvar. På söndag fyller ju nämligen lilleman 1 år! Så då får vi köra slalom!!!! tjihooo!! Ska bli kul att äntligen få börja :)) Är så glad att jag har hållt mig och väntat. Känns som att man har gått om tid att träna det innan vi får starta iaf.

Något som han däremot inte klarade av så bra idag var miljön. Dom senaste dagarna har han hamnat i någon skällperiod. Så han skällde på allt och alla innan vi fick gå in och köra idag. Utom Filur och Malin då för dom gillar han starkt. Han är ju tjenis med dom ifrån rapporten. Jag är inte så jätteorolig för det, jag tror det kommer att gå över. Han blir lite skällig och pipig då han är uppspelt annars, så jag tror det kommer att gå över. När vi väl är på banan så bryr han sig inte i nån annan iaf, utom när Kristin kom gåendes idag med en godispåse för då tänkte han följa med henne istället för mig ;)

Ett bra avslut på min lediga dag. Nu ska jag äta tacos och se på film.
Superladdad att ta upp träningen på allvar!

Lutar åt att åka till Nytorp och träna lydnad imorn. Får se om ja känner mig pigg efter jobbet. Blev lite sugen idag när Malin sa det.

Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Milton passerar just nu också en skällperiod...särskilt på alla möss/huvklädda människor! Skönt att höra att det är fler! ;) Kan inte fatta att de små odjuren <3 redan blir 1 år, tiden har gått så otroligt fort!

    SvaraRadera

Bloggarkiv