torsdag 9 december 2010


Idag har jag varit ledig hela dagen. Hade planer på att hinna träna både agility & lydnad.

Det blev inte så mycket av det tyvärr. Har varit så fruktansvärt trött hela dagen. Så alla måsten har tagit upp all min tid. Grabbarna och jag var till Berit och gick med henne Cajza & Connor en sväng. Sen var vi iväg och köpte en gymboll. Tänkte ju köpa en för länge sen, men då fanns inte rätt storlek och sen har det liksom inte blivit av. Men nu har vi alltså tagit tag i saken :)

Alla hundarna tyckte det var roligt. Tyson flög upp på den direkt. Den är ju ganska stor för honom men han körde sina konster och tyckte det var lattjo. Han fick göra lite svårare övningar eftersom det var lättare för honom. Lee var jätteduktig och klättrade upp med lite hjälp och gjorde
flera övningar. Märks att det är mycket jobbigare för dom som är stora. Mike tyckte det var liiite läskigt att stå på den, men till slut var även han uppe och gjorde lite övningar.



Mike har fått träna lite platsliggning i köket idag. Har filmat så ni får se hur långt vi har kommit. Väldigt intressant film, händer fruktansvärt mycket.. ;)



Jag har även bestämt mig för att träna om Mikes ingångar. Tidigare har han ju gått bakom min rygg och in till sidan. Inget jag tränat, utan han har bara valt att göra så. Men jag har valt att träna om det för jag tycker man har mer koll när han kommer direkt in till sidan. Plus att han slår av lite på tempo då han går runt. Började lite idag i köket. Tyckte att han förstod ganska fort. Så nu ska vi bara nöta det några gånger så han får in det ordentligt.

Nu ska jag åka och hyra film. Sett en med Cameron Diaz som jag vill se. Tycker hon är förbaskat bra! :)

3 kommentarer:

  1. Filmen är ju riktigt actionfylld...hihi. Det enda som rör sig är Mikes ögon!!

    SvaraRadera
  2. Lugnt och fint han ligger! =)

    Nej vi har inga tävlignar inplanerade, vi måste få platsliggningen att funka först...Milton ligger inte lugnt sen tävlingen och klarar inte störning särskilt bra så det är träna träna träna som gäller!

    SvaraRadera
  3. Är bollen till för hundar eller?

    SvaraRadera

Bloggarkiv