tisdag 28 december 2010

Jag skenade..

Min nya myshörna!
Jag tycker inte bilden gör den rättvis, men visst blev det fint?

Det var lyktorna ja fick av mamma och pappa i jul som ställde till det. Dom skulle ju passa perfekt i min lilla trapphörna med den där korgstolen, pläden och fårskinnsmattan jag drömt om.. Å när jag var in på Björkmans möbler häromdagen och stolen bara stod där och väntade på mig så var jag ju tvungen att slå till. Å köper jag stolen så måste jag ju såklart ha pläden och mattan också.... Ingen rea, men nöjd blev jag. Mats gillade det också och det är ju ett stort plus :)

Ikväll var det Träningstävling på Agilityträningen, så både Lee och Mike fick köra lite. Banan var rolig och passade Lee bra. Han var gasad men jag tycker han kändes fin även om vi inte är så samkörd nu när det varit så dåligt med träningar för oss. Det fanns några delar som jag var väldigt nöjd med. Han var så fruktansvärt rolig att köra idag. Det såg inte ut och var inte perfekt men den rätta känslan var där. I like!

Banan va alldeles för svår för Mike. Plus att slalom & gunga stod där så vi körde en liten egen bana. Men jag är så fruktansvärt dålig på att göra om vissa banor. Den här var jag helt värdelös på ;) Men han fick köra ett a-hinder och han gjorde ett så fint kontaktfält på första försöket. Jag blev mer än nöjd :) Sen försökte vi göra en liten kombination av det. Det märks vad vi har tränat för det klarade han galant!! Sen blev vissa saker för svår för jag var dålig på att visa, och för att vi inte ligger så långt fram i träningen än. Jag måste skärpa mig och bara köra kort då. Det är så lätt att det blir för svårt och man vill mer än man klarar när träningen inte är planerad utifrån en själv. Miljön fungerade bättre idag. Vi kunde t.o.m träna lite fritt följ utanför med fin kontakt. Så det var bra. Gäller att passa på att störningsträna när man har chansen.

Tyson fick lite egentid idag när jag hade slutat jobba. Han hängde med mig på stan och uträttade lite ärenden. Å så gick vi en promenad runt sjön, där vi brukade gå jämt då vi bodde på stan. Det märktes på honom att han tyckte det var skönt att slippa dom andra en sväng. Jag låtsades även tappa vanten som jag brukade göra när Tysn var liten. Efter man gått ett tag så frågar man vart mattes vante är. Å som en raket far han iväg och letar, och kommer strax tillbaka stolt som en fura med min vante i munnen. Han är bara för go ibland!!

Imorn ska bilen besiktas...hua....håll tummarna!!!!!

2 kommentarer:

  1. Vi har börjat med "tappa vanten idag"! Baltazar tycker det är skit kul! Så stolt! Jag håller alla tummar jag har!

    SvaraRadera

Bloggarkiv