söndag 19 december 2010

Agilityträning med småttingarna

Jag LÄNGTAR till sommeren nu.
Att åter igen få köra agility på GRÄS!

Men eftersom det lär dröja några måndare än så bokade jag och Annika in ridhuset igår kväll för träning med småttingarna. OJ va roligt det var!!! Mike börjar gå fint nu och kan köra ganska långa kombinationer och ändå hålla sig fokuserad. Vi körde två övningar och avslutade med lite slalomträning. Ganska imponerande att se hur lätt det verkar gå med bågarna. Det var Mikes andra slalomträning och kanske 15 gången han går mellan portarna i hela sitt liv. Å vi kunde avsluta med att ta några hopphinder före. Kul!

Hanna min gode vän kom och höll Annika och mig sällskap under kvällen. Trevligt värre. Så hon åkte på att vara hundhållare när vi filmade varandra ;) Så fort Annika har lagt upp filmerna så tänkte jag bjuda på en här på bloggen. Tror inte jag har nån film när Mike kör agility, så det ska bli spännade att se även för mig :)

Kommer på mig själv ibland att köra Mike som jag kör Lee. Då är det tur att Annika är med som ser när jag gör det. För då får jag lite skäll och vips!.. så skärper jag mig så det går bättre.. ;)

Idag var jag tvungen att ställa klockan för att hinna gå en promenad med hundarna, och nu gå ut och skotta innan jag börjar jobba klockan 11. 11-21.15...vilken höjdare. Men det är ju väldigt bra klirr i kassan, så det tackar vi och tar emot :)

Trevlig 4:de Advent allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv