måndag 6 december 2010

I like this Monday

En ny vecka - Nya möjligheter!

Måndagar brukar vara jobbiga. Slut på helgen och en ny jobbarvecka framför sig. Men den här måndagen har varit bra. Dagen på jobbet gick fort. Kom hem och diskade och tvättade lite. Mats åkte till Jerry en sväng så jag passade på att åka till Rustas parkering för en lydnadspass med Mike såhär på kvällen. Vi har ju inte tränat lydnad ute nästan nå, utan hållt oss mest i köket. Men nu har jag bestämt att det är dags att flytta ut.

Det snöade och det kändes väldigt lugnt ute. Samtidigt som vi hade störning av bilarna på vägen, en lastbil som stod och pös, någon som hamrade, folk som pratade osv. Mike är väldigt störningskänslig än så länge. Men å andra sidan har jag aldrig tränat lydnad med störning, så allt är ju så nytt. Jag tyckte han skötte sig riktigt bra ikväll. Han koncentrerade sig och vi kunde köra fritt följ, lite platsliggning (trots snön & störning!) plus nån inkallning. Vi tränade på höger och vänstersvängar i fria följet. Han har svårt för vänstersvängarna, men då han koncentrerar & anstränger sig så får han till det riktigt bra ibland. Så jag antar att det kommer. Det var riktigt roligt med lydnaden ikväll!

Lee körde jag lite "släppa-mig-fort" övningar med då jag kom hem. Att han ska vara vid mig och så fort jag ger honom kommando ska han sticka ifrån mig och utföra sin uppgift (olika beroende på vad jag ger honom). Det kan ju vara på såna grejjer han låser sig på i agilityn så jag tänkte om jag tränar lite sånt i vardagen också så kanske det funkar bättre även i agilityn. Jag gillar Lee för han har alltid sån härlig attityd när vi gör saker tillsammans. Han är verkligen mitt lilla lyckopiller.

Nu ska jag kika på en film och mysa ner mig i soffan. Imorn är jag ledig....LOVLEY!

Då ska vi hinna få till både lydnadspass, långpromenad och ...taadaaa...Mikes första agilitypass på klubbens gemensamma träningar. Spännande!! :)



1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är och träna, det där kommer bli kanoners!!
    Vi ses på träningen ikväll!

    SvaraRadera

Bloggarkiv