måndag 13 december 2010

En helt vanlig måndag

(Tyson 2009)

Idag har jag jobbat som vanligt när det är måndag. Åkte hem och åt lite rester från igår. Tacopaj...mums! Sen ringde Annika och frågade om vi skulle hänga med ut och gå en sväng. Det var jätteskönt väder att vara ute och gå i ikväll. Hundarna sprang runt och busade...alla utom Mike. Stackarn tyckte det var pest och pina att behöva gå kopplad hela promenaden. Han haltar inget och nu vill han köra på som vanligt igen, men han ska få ta det lite lugnt i ett par dagar till. Lee var vild idag och jagade toffsarna på Annikas vantar när han inte sprang och busade med dom andra. Man blir så lycklig av att se Lee ibland, han har sån glädje i det han gör på nå vis. Man har bara så roligt som man gör sig ungefär. Tyson är verkligen typiskt terrier. Först är han med och lyssnar och är lyhörd, sen helt plötsligt när man har vänt ryggen till är han borta. Man får ropa, och även fast jag inte ser honom så vet jag att han tänker "jag ska bara..." innan han kommer. Sen är han med och går och umgås...för att några minuter senare vara borta igen. Terriers!

Vi hann träna ett kort pass lydnad idag. Mike gjorde några fina "lägganden" från fotpossition till platsliggning. Pang i backen. Inte "nu lägger jag mig och nu lägger jag ner huvudet", utan pang i backen. Så snyggt. Tränade lite tillbakagångar i ställandet under gång också. I början när jag började gå tillbaka så satte han sig så fort jag kom till fotpossition. Så nu tränar vi att han måste vänta på kommando först.

Nu ska jag måla sista lagret på hyllorna till hallen så jag kan sätta upp dom imorgon när jag är ledig.

Trevlig Lucia allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv