tisdag 19 april 2011

Dagens agilitypass är avklarat

Slalom är ett hinder som jag aldrig har gillat att träna. Jag vet inte varför, det bara är så. Jag har skjutit länge nog på det med Lee nu, nu måste vi träna det ordentligt. Han är duktig men lååååångt ifrån så klar & självständig som jag vill att han ska vara.

Idag tog vi vårat första planerade slalompass för säsongen. Ingångar stod på schemat. Lätta, svåra, raka, konstiga vinklar, med mig långt borta, med mig nära, med mig som störde, hetsade...ja allt jag kunde tänkas komma på. Tre hinder var allt som behövdes. Två hopphinder & ett fyra pinnars slalom. Vi la in några taijta svängar & bakombyten på hindrena. Å idag mina vänner var Tompa gryyym. Han visade minsann matte var skåpet ska stå. Duktig hund!

Mike fick köra samma övning fast med mindre svårigheter. Fast med mer svårigheter än vad han är van. Det blev lite tokigt några gånger, men då uteblev bara belöningen & Lilleman är inte sen att fatta leken. Han känns säkrare för varje dag som går. Riktigt kul!

Avslutade med kort lydnadsträning i form av sex stycken rutskick med fokus på fart in i rutan. Jag vill att han ska vara stensäker på att han ska in i rutan med full fart & tänker köra såhär ett bra tag till innan jag tar bort hjälpen. Jag skiter om det tar tid. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Idag gjorde han fem jättefina, snabba skick av sex!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv